Hunderd Islands!! - Reisverslag uit Amucao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Hunderd Islands!! - Reisverslag uit Amucao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Hunderd Islands!!

Blijf op de hoogte en volg

02 Februari 2013 | Filipijnen, Amucao

Hunderd Islands was dit keer 1 van de leukste! De rit erheen ging voorspoedig totdat Bart een lekke band kreeg gelukkig kon die een 10tal meter verderop geplakt worden en laat dat nu net tegenover een koninkrijkszaal zijn waar ze de aktie hebben dus nemen we daar even een kijkje staan er die van die dames in sportoutfit ineens op de stoep hun lachen! Hier hebben ze sinds kort in hun dialect ook de uitgaven, Phil luisterde mee maar verstond het niet. We zijn hier dus nu al 4 verschillende dialecten tegen gekomen maar zo verschillend dat het een andere taal is en dat zijn er nog maar een paar! In Alaminos namen we de vorige bootman die met Bart en Peter op stap is geweest samen met zijn zoontje en zijn van plan daar te overnachten op een eiland! Het snorkelen is mooi maar een klein beetje troebel, maar dit keer lijken de vissen er veel meer te zijn geworden! Laura is een ware waterrat en in "de grot" zo naar beneden gesprongen!! ( Ok ik geef toe dat ik gezegd KAN hebben anders te duwen) Dan blijkt een andere boot schijnt stuk te zijn dus nemen wij die op sleeptouw. En word onze boot gebruikt om die mensen terug te brengen. Bart en Laura zwemmen door de zee met "big head kwallen" naar een ander eiland stelletje daredevils!! Het is mooi weer en de bootman laat zien hoe je grote zeesterren met punten erop kan opduiken echt prachtig! De dag vordert en we besluiten een slaapplaats op te zoeken van het snorkelen heb ik het zelfs koud gekregen Hans en Phil nemen een huisje en wij bestellen bij de 2 mini winkeltjes wat vis en BBQ erg lekker! Blijkt het later hun eten te zijn ( van de verkoper) dit keer blijken we niet de enige gasten te zijn, 2 tentjes worden er opgezet en een stukje verder leggen wij onze matjes in het zand! Sokken aan over de broek zodat er niks in kan kruipen en liggen, nadat Laura aardig wat zand heeft rond gestrooid en eindelijk ook haar plekje lijkt te hebben doet ze haar knijpkat aan en springt gillend weg van de kakkerlakken, hoe komen die daar?? Haar bedje legt ze bij ons hoofdeinde. En dat heeft Bart geweten.....s'nachts geeft ze hem een knie'tje op zijn hoofd! Ik werd al snel wakker want ik voelde iets onder mijn matje onder mijn hoofd bewegen en een krakend touw geluid. En dat kwam elke keer weer terug! Nou daar werd ik toch wel n beetje gek van. Eindelijk viel ik in slaap en toen ik wakker werd dacht ik ff kijken hoe laat het al is 22:15......NEE....ik moest nog een hele nacht en veel kon ik niet doen want zodra ik mijn zaklantaarn aanzette zat Laura weer rechtop "wat wat wat zie je?!" HAhaha. De maan verlichte s'nachts het hele eiland en als we het laken niet vast hielden was het vast en zeker weggewaaid, maar het bijzondere licht deed iets met ons...om 5:15 werden we als ware piraten wakker en nadat we een broodje hadden gegeten gingen we kajakken heerlijk om de eilandjes heen varen keken we naar het koraal onder ons, zwemt er ineens een zwart/witte zeeslang met een geel koppie langs IIEE wat ging die snel!! De zee is rustig maar verderop horen wij ineens hulpgeroep...piraat Hansel en Laurelei zijn vastgelopen!! Door het laagtij op koraal, verschrikkelijk zonde en ook nog gevaarlijk want dat is hartstikke scherp! Een moment later kapzeisen ze en luid gillend geraken ze te water, hierbij bezeert Hansel zijn voet, piraat Bartolomeus gooit Silly eruit op het dichtstbijzijnde vlot wat hij kon vinden en red Hansel. Piraat Laurelei zwemt de kajak naar mijn vlot klimt er weer bovenop de lekke kajak en na een tocht vol balanceren uitkijkend naar de waterslang haalt ze de kustlijn.
Zoekend naar de schat verkennen we een grot waar we nog nooit zijn geweest en zonder angst kruipt Laurelei de kapitein achterna in een donker hol (die is echt gek!!) maar zonder een schat te vinden en onder de GUANO komen ze er weer uit! Op het moment dat we weer naar ons schip willen snorkelen haalt de kapitein een mega slang te voorschijn en springt Laurelei zowat op mijn hoofd, zwemt naar de boot en klimt erin......Huh What Happend?...drong het nu pas door wat er in die grotten woont? Het snorkelen daar was prachtig en rond de middag moesten we weer aan onze weg richting huis gaan denken.

  • 02 Februari 2013 - 15:01

    Ingrid:

    Blij wat te lezen, begon me af te vragen hoe het ging! We hebben geen app terug gehad. Slangen zijn eng!!!!! Poeh, wat een Avondtuur..,,,,,. Gelukkig goed afgelopen!!! Jullie zijn andere mensen als jullie terug komen, en slapen in de tuin hoogst waarschijnlijk. Wassen jullie in de drenkbakken van de katten, nooit meer dezelfde..

    Wanneer vlogen jullie terug? We weten het niet namelijk. Ik heb wat afspraken staan..

    Jullie zien er goed uit zeg!!!!!!! Lekker ontspannen, kan je van die kaaskoppen hier niet zeggen.. Haha : p ik ben echt zo benieuwd naar de rest van de foto's

    Kusjes!!!!

  • 02 Februari 2013 - 20:16

    Cynthia :

    Hey Luitjes
    Wat leuk dat het eindelijk gelukt is en ik jullie
    Avonturen kan lezen.
    Nou ik heb veel gereisd maar nog niet zoveel meegemaakt als jullie
    En soms ben ik blij! Slangen etc. Brrr
    Zo te lezen is het wel een prachtig land
    Fijn te lezen dat jullie zo genieten
    Tot het volgende avontuur

    Gr en liefs van Cynthia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 48097

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: