Super simpel en extreem luxe ;) - Reisverslag uit Del Carmen, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Super simpel en extreem luxe ;) - Reisverslag uit Del Carmen, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Super simpel en extreem luxe ;)

Door: Silja

17 Januari 2014 | Filipijnen, Del Carmen

Na zo'n vermoeiende rit gingen de heren nog een potje kaarten en ik eten haha. Het was mooi helder en de maan heel fel, en toen wij er allemaal eens goed naar keken scheen er een hele felle grote ring omheen. Heel apart en erg mooi. De jongens dachten dat er 1 ster in zat, maar dit bleek zelfs Jupiter te zijn. Bart kocht de krant en toen bleek pas dat het een bijzonder verschijnsel is gaaf man!!
Een beetje uitslapen en shoppen in Manila is een prima combinatie ;) Bart reed in de auto van Clay met Israël als gids alleen zat die niet op te letten dus zaten we al bijna in Subic haha. De leren zittingen plakten heerlijk terwijl Bart ons door het überdrukke Manila heen loodste als een ervaren chauffeur die al een 10 tal dienstjaren erop heeft zitten. Het verkeer daar blijft ons telkens weer verbazen, hoe kunnen al deze mensen leven in zo'n grote stad het lijkt wel een grote chaotische Mierenhoop voor ons maar iedereen weet waar hij heen moet.
We twijfelen nog even of wij naar een ander eiland gaan omdat het weer slecht is, maar ja....slecht weer of niet Wie niet waagt.....Wie ook geen zak beleefd ;p en zo gezegd zo gedaan op naar Dumaquete en Apo Island eens kijken of we wat schildpadden kunnen spotten ;).
S'ochtends pakken we de bus een beetje koud maar heel goed te doen. Daarna de trein om niet te vergeten, allereerst mocht ik niet filmen op het perron oepsie..... moesten we in de rij gaan staan en toen de trein kwam......duuwuhhh!! En we moesten nog 7 stations.....De mensen bleven binnen stromen steeds meer gingen de zweterige okseltjes allemaal de lucht in om vast te houden en de sfeer aardig opgepropt en toen waren we Jerrel kwijt... al half in paniek grepen we om ons heen, maar gelukkig na het volgende station vonden we hem terug pffff gelukkig. Na de trein de taxi in en scheurden we naar het vliegveld WE MADE IT ON TIME! En toen bleek het vliegtuig vertraging te hebben van meer dan een uur.....BAH...Nadat Bart vrienden had gemaakt met een Koreaanse vrijwilligersgroep gingen we dan eindelijk en front row zaten we in het vliegtuig zoals het moet als laatste erin en als eerste eruit! Yeah!! Daar zette ik als eerste als een ware celebrity de eerste stap op de trap!
De try-cycle die ons over haalde bij in te stappen had zich een beetje vergist in hoever ons hotel lag aangezien hij er ook nog nooit was geweest maar dankzij google maps 10 andere mensen kwamen we bij het bordje Sea Dreams Resort...."50 meter naar -->" en na wat over en weer gediscussieerd dacht de try-cycle toch dat hij daar het pad op moest een hobbel de bobbel weg inclu. Een heel eng kijkend iemand nemen en die leide naar de achteringang van het mega luxe hotel en daar kwamen de 3 amigo's in de meest gammele kar die ze konden vinden de bewaker keek ons aan alsof hij een spook zag ;) hahaha......we waren in het paradijs gearriveerd het zwembad van marmer uitzicht op zee een kamer zo groot inclusief alles echt FANTASTISCH! Een eigen snorkel gedeelte met prachtige visjes en ondanks de bewolking echt mooi. De koning sliep in een balzaal en wij in een iets kleinere variant. Heerlijk geslapen en uitgerust worden we met een zonnetje wakker en we zijn op nog een plekje verliefd. Op naar malatapay beach om onze boot te halen. We beginnen de reis wandelend in de hoop de bus te pakken, maar die kwam maar niet dus toen een mini vrachtwagentje incl chauffeur langs de weg stond bracht hij mijn droom in vervulling en stonden we met Zijn drieën haren in de wind staand in de bak....yyeeeaaahaaaa! De bootreis ging voorspoedig en na inchecken gelijk de zee in om te snorkelen en ons gelukt kon niet op want wel 10 schildpadden echt grote en wat kleinere waren daar hun lunch aan het nuttigen echt geweldig!!! Onze week kan nu al niet meer stuk. Ze kijken je echt aan en hebben een geweldige tekening op hun schild. Laura je krijgt de groeten van Schildje. Apo Island is wekelijk prachtig en zeker de moeite waard ondanks een beetje bewolking ;)

• 17 Januari 2014 - 15:34

Anouk:

Wauw! Jullie reis kan zo in de gids van een reisorganisatie!

• 17 Januari 2014 - 17:57

Monique:

Hey Bart en Silja,super wat jullie daar allemaal zien en meemaken!
    Vooral de schildpadden...lijkt me zooooo vet om te zien!
    Geniet er nog lekker van...geniet ik stiekem mee,door jullie mooie verhalen!:)
    Groetjes,Mo