Diving and driving in the most wonderfull thing ca - Reisverslag uit Karamutan, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Diving and driving in the most wonderfull thing ca - Reisverslag uit Karamutan, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Diving and driving in the most wonderfull thing ca

20 Januari 2014 | Filipijnen, Karamutan

Na het succes van het snorkelen besloten we een stapje verder te gaan met duiken en direct maar 2 keer haha. Het was prachtig, alle koralen en kleurrijke vissen werkelijk een wonderbare wereld. We hadden het geluk dat er een aantal schildpadden in ons gedeelte zaten en om die in het koraal te zien liggen en vervolgens naar de oppervlakte te zien zwemmen zijn geen woorden voor wat geweldig! Aan de diversiteit van de vissen kwam geen eind dus eigenlijk kon je eindeloos door blijven duiken zonder je te vervelen alleen moet dan je zuurstof bijvullen ;) en je wordt er ook wel een beetje duizelig van haha Bart zwom zonder ahumbrevet gezellig met masterdiver Jerrel mee en de 12 meter diepe proefdruik werd toch iets dieper 25 meter......voor mij bleef het bij 19 haha en ooit gaan we voor onze padi ;).
Er was een orkaan op komst en de wind werd sterker dus het werd een wild ritje terug naar de kust. Als we nu naar huis moesten zouden we het niet erg vinden want wat wij van de mooie natuur mochten zien deze twee dagen was al genoeg. Gelukkig maar want de volgende ochtend toen wij naar het andere eiland wilden gaan om de walvishaaien te spotten bleken er bij ons opstappunt geen boten te varen en om onze vlucht niet te missen besloten we te chillen in Dumaquete. De reis terug naar Guimba was avontuurlijk en lang. De taxichauffeur zette ons net ergens anders af dan dat we bedoelden waardoor we op een mega grote markt inreden en echt omringd door mensen er stapvoets doorheen reden overal gebeurde wat slagers naast spelende kids, kleding hing naast een gedroogde visstand en toen we vlak bij de trein kwamen moesten we door de rest heen lopen tijdens Spitsuur en het werd net donker, door contrasten van donkere weggetjes onder de brug door naar alle lichtjes van de standjes en donkere eetstalletjes liepen we daar met 3 man in een stad van geschat 17 miljoen inwoners....op zoek naar de ingang.
Terug in Guimba de volgende dag was het onze laatste dag met Jerrel samen en na een super leuke vakantie nog 1 super mooie dag we bereidde een party voor met eten muziek en Bingo! Bart heeft nog even in huis geklust en toen gingen we ons laatste motor ritje maken naar een koud en warm water bron in de bergen. De zon scheen heerlijk en ondanks de stevige wind reden we er op ons gemakje heen heerlijk. De hotspring was ook echt hottub HOT! En met 5 man hebben we gevlogen langs de zipline. Het leukste was nog om de lach en zenuwen van Buldog Bart zijn neefje te zien, hij genoot echt. De bingo vonden ze geweldig en de Kids die prijzen konden winnen hielden het bijna niet meer van de spanning en ra ra wat toch het beste bij de jongens in de smaak viel..Cars autootjes haha.
Aan dit mooie avontuur kwam een eind en nu zijn we onderweg in de bus om Jerrel uit te zwaaien naar Manila..snik we zullen je missen Koning! En wij reizen naar ons laatste avontuur jaja het is ons toch gelukt we gaan nog "even" helpen in het getroffen oorkaan gebied op Cebu. Dit is niet het ergste eiland maar het eiland waar hij daarna is overheen geraast. Spannend, de communicatie was traag en ook moeilijk dus geen idee wat daar is en we hopen dat we hier echt nog wat kunnen doen ;p

• 20 Januari 2014 - 08:31

Ingrid:

Prachtig!!!!!!!! :D
    Meer woorden zijn onnodig.

Gaaf dat jullie dat erachteraan plakken. Hopelijk is dat een positieve ervaring uiteindelijk, succes!! Xxxxx

Groetjes uit Nieuwegein

• 20 Januari 2014 - 09:24

Joshua :

Heel gaaf!

• 20 Januari 2014 - 12:31

Chequita Termeer:

Klinkt allemaal super!Ben benieuwd morgen naar al de verhalen van Jerrel!!
    Jullie nog heel veel plezier en succes bij onze broeders en zusters daar!
    Vind het superlief van jullie dat jullie dat gaan doen..Jehovah's zegen toegewenst en weet zeker dat het een opbouwende ervaring voor jullie zal worden Psl 133:1
    Veel liefs en dikke kus...en bedankt voor je mailtje...superleuk!