Surfen en slapen op eiland we can do it all!!! - Reisverslag uit Bantug, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Surfen en slapen op eiland we can do it all!!! - Reisverslag uit Bantug, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Surfen en slapen op eiland we can do it all!!!

01 Januari 1970 | Filipijnen, Bantug

In 2 groepen rijden we naar 100 Islands, de racemonsters en de relaxbikers. Het rijden ging heerlijk en de weg was zo glad, we gaven gas op die lollie en gingen als een speer ..... oepsie iets te ver! Haha moesten we weer terug, STOP politie en sommige moesten hun rijbewijs laten zien wat eindigde in een groepsfoto met alle politiemannen haha. Na een overheerlijke lunch kregen we een matje en een lakentje om op te slapen en daar gingen we, het water op. Een prachtige dag alleen het water was een beetje troebel. Snorkelen was echt super we hebben haaitjes gezien van ongeveer 60 cm groot yeah!!! En de grootste waarschijnlijk 1 meter 20, Vleermuizen en een mooie onderwater wereld. Aan het einde van de dag gingen we ons avond eten vangen. De mooiste koraal visjes aan onze klosjes met een draadje en wat haakjes en 2 met een hengel. En wat vangen moesten we wel aangezien we met 20 man ervan moesten eten! In het enthousiastme ving Lucien een vis en haalde hem binnen tegen Marlon zijn gezicht SLAP hahaha. En al snel werd het donker op zee. Toen we terug kwamen op ons eiland werden de visjes bereid, beetje rijst, eitje en een mango tomaten salade wat knabbelspek en het eten was al weer piekfijn in orde! Als een stel zwervers zochten we ons plekje op het strand en maakte nog wat mooie foto's. Marjolein had zelfs op het eiland de hele nacht een vriendje en Damaris 1 die onder haar dekentje maar bleef tikken. Die arme krab kwam dat duur te staan.....
S'nachts werd het wat kouder en degene die wakker werden bedachten diverse plannetjes wat er met de snurkies kon worden gedaan.
De zon kwam op en na een broodje smeerkaas gingen we op avontuur. Snorkelen, door een grot heen zwemmen in het halve donker. En toen kwamen we in de grot op snake island. Mega grote waar de geur van Guano (vleermuizen poep en slangen je tegemoet kwam) op zoek naar wildlife. Helemaal aan het einde van de grot was een erg donker hol, waar ze grote spinnen in vonden. Toen de bootman zei dat het daarin ook erg mooi was, maakte dat iets in mij los een soort oerinstinkt wat wilde ontdekken haha. Cheran had precies hetzelfde en met een schemer zaklampje kropen we door een donker klein gat naar binnen heel glad, heet, vol met spinnen en vooral donker. Kruipend in de gekste houdingen onder de vleermuizen stront maakten we de nieuwe opname voor discovery "cave explorers" episode "spiders and snakes". Mooie glitterende mineralen en stenen glommen in het zachte licht van de zaklamp. Als Pepping de bootman voor mij naar een plek scheen zag Cheran niks en andersom ook dus de uitdaging werd steeds groter en ook steeds benauwder aangezien de zuurstof daar minder werd. Niet wetende of je in een spin zou grijpen wurmde we ons steeds verder omhoog en ineens vloog er een vleermuis over ons heen hahahaha pfffff. En toen moesten we weer terug helemaal onder de Guano klauterden we naar beneden wat een prachtig gezicht die grot in het licht. We hoorden rumoer buiten en renden naar de boot en ja hoor ze hadden een waterslang te pakken. Wel heel gaaf om te hebben gedaan.
Terug naar de kust, heerlijk gegeten en on the road to San Juan Surf beach!
We komen aan na een nacht overal zand te hebben gehad in een prachtig hotel voorzien van alle luxe, whoohoooo een wc die doortrekt yeah yeah. Die avond eten we heerlijk bij Ganadens Nook en de Karaoke zorgt voor een groot feest en jaja nu heeft ook echt iedereen gezongen. De nieuwe Nora Jones is gevonden in de Filipijnen!!
De volgende dag gaan de heren zich even laten scheren en de eerste groep trotseert de golven met hun surfboard. Overal zout water en iedereen is heerlijk fanatiek bezig. Het ging aardig goed een paar mooie golven kunnen pakken en voor je het weet is het uur voorbij. Even een kokosnootje drinken met zijn allen, het zoute water weer weg laten lopen ;p en we gaan nog n uurtje! Iedereen heeft op het board gestaan.....jaja we can do it all!! Prachtig om vanaf de zee iedereen te zien surfen! De volgende dag doet iedereen lekker even waar ze zelf zin in hebben en ik dacht mijn laatste kans dus spring nog een uurtje het water in, de eerste golf heb ik echt super alleen bij nummer 2 een total wipeout en in de volle vaart krijg ik mijn board op de punt tegen mijn hoofd.....toen stond ik even te tollen!!! Auw misselijk van de pijn ging ik weer terug proberen uit de branding te komen. Er eindelijk doorheen te zijn gekomen samen met mijn instructeur moet ik even bijkomen. Maar de doorzetter wint en ik heb nog 6 golven waarvan 1 van bijna 2 meter hoog kunnen pakken heerlijk. Niet voor niks koppijn.
En ook dan moeten we dit heerlijke plekje verlaten, maar verruilen het voor de bergen van Baguio. De hitte van San Juan voelen we langzaam plaats maken voor de koelte van Baguio en rijden richting de wolken. De enorme diepe groene valleien staan in contrast met de miljoenen stad bovenop de berg. De koninkrijkszalen die we tegenkomen hebben een mega mooi uitzicht en als we een groepje zien staan stoppen we natuurlijk weer even voor een foto ' tje super leuk.

• 08 Maart 2015 - 20:55

Ingrid:

We willen die foto's zien!! En in Nederland mag ook.. Benieuwd naar de koningkrijkszalen!! Reinier had een foto gehad zei hij!! Zielige krab......... Ai ai.... Surf save had ik moeten zeggen ipv drive safe!!!! Noa wilde het filmpje keer op keer zien, en gaf braaf antwoord op de vragen die jullie stelde haha... ^^

• 09 Maart 2015 - 08:53

Nathaly:

Planken zijn ook zo onvoorspelbaar hè whoehahahaha Heb je er nog een bult aan over gehouden of moet ik zeggen paste daarna je helm nog wel? In ieder geval hebben jullie het reuze naar jullie zin zo te lezen. Op een paar incidentjes na dan. Maar zoals we hier altijd zeggen:' Achteraf is altijd lachen" Veel plezier nog de rest van de reis.