Walvissen, schildpadden en ultieme luxe! - Reisverslag uit Baclaran, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Walvissen, schildpadden en ultieme luxe! - Reisverslag uit Baclaran, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Walvissen, schildpadden en ultieme luxe!

01 Januari 1970 | Filipijnen, Baclaran

De reis ging door met de Trycycle, fastcraft & touringbus, en eenmaal aangekomen bij de walvishaaien waren we precies op tijd YEAH!!! Het zicht was goed en aangezien we ook echt bij de laatste bootjes hoorden lagen we bijna alleen met onze groep in het water. Wat een indrukwekkende reuzen van de zee, en we mochten zo dichtbij komen prachtig. De vissers voeren de walvissen dus was het echt een prachtig gezicht om een walvishaaien uit het niets te zien komen om met zijn hoofd tegen het bootje aan te duwen voor wat te eten zo machtig.
Na deze meer dan geslaagde trip to get some food bij de plaatselijke Mexicaan en een live pikante band haha super gezellig en again heerlijk gegeten en gedronken ;p.
Next day arriveerden de ROYLS in Sea Dreams resort, yes we belong here! Wat een luxe heerlijk, de tour in een karaoke bus naar de meer in de bergen was super, alleen vinden we het zeker niet erg om weer terug te gaan naar ons onderkomen voor die avond haha het eten was prachtig verzorgd en om te snorkelen hoef je alleen je bed maar uit te rollen. Prachtige morenen en meest kleurrijke visjes gezien. Na de zee in een heerlijk warm zwembad gesprongen, om vervolgens nog even een tukje te doen voor het ontbijt. I'm loving it!!
On to Apo Island, onze aankomst heeft mooi weer en bij het snorkelen duiken we gelijk op een aantallen schildpadden die rustig van het zeewier aan het knabbelen zijn. Het blijven mijn favoriete dieren, ze kijken je echt aan van wat voor iets ben jij???? Haha
En dan de ultimate under water experiance, we gaan duiken super leuk om de groep zo enthousiast en tegelijkertijd een beetje spannend te zien. En het was prachtig de koralen , vissen en schildpadden die rustend op de koralen liggen, maar van de zeeslangen ben ik toch wel even geschrokken haha ben ik er 3 aan het filmen, kijk ik om naar achteren kijkt er zo joekel van een slang in mijn gezicht....aaaahhhhhblub aahblub blubb schrik mij kapot daar under the sea. Twee duiken konden we maken met de tijd tot vliegen maar wilde eigenlijk wel non stop duiken haha.
Om het feest compleet te maken kregen we een optreden van de plaatselijke band die de meest heerlijke samba muziek speelden waarvan het merendeel met de hand gemaakte muziekinstrumenten waren, ohhhhh dan kan ik toch echt niet stil blijven staan mijn rok zakte er vanaf hahahahaha oepsie. Met de lokale bewoners en een paar eeuwige reizigers aan de karaoke totdat de stroom uitviel om stipt 21:30 en toen viel de stilte als een warme deken om het eiland. De sterrenhemel zo helder dat er geen einde aan kwam en je zou er eindeloos naar kunnen blijven kijken. Het douchen met zout water, het niet doortrekken van een wc vallen in het niet bij deze prachtige ervaring. The ROYL experiance RULES!!

• 18 Maart 2015 - 14:58

Anouk:

Zucht.........ik wil ook!

• 18 Maart 2015 - 19:57

Chequita Termeer:

Ik wil jullie allemaal alvast een heeele goede terugreis wensen!
    Bewaar deze mooie/leuke/spannende herinneringen en maak ons
    Er hier thuis allemaal blij mee met jullie uitgebreide verhalen

• 18 Maart 2015 - 22:08

Ingrid :