Waking up at Hundred Islands - Reisverslag uit Dalumpinas Oeste, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Waking up at Hundred Islands - Reisverslag uit Dalumpinas Oeste, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Waking up at Hundred Islands

10 Januari 2014 | Filipijnen, Dalumpinas Oeste

De nacht op het strand duurde lang om de buurt werden we wakker van de wonderbare diversiteit aan bijtende beestjes en krabben die onder ons het zand uit probeerden te komen, nadat Jerrel Bart en ik allemaal al tegen het hoofd je arm of rug waren getikt gaven ze het op en besloten ze een kikker achtig geluid te gaan produceren. Wij gaven niet op en bleven in onze prachtige kuil liggen. Het werd steeds kouder doordat de wind sterker werd, net toen we dachten dat het niet erger kon werden we met zijn drieën bedolven onder zand meegenomen door de wind.....hmmmmm heerlijk zand happen hebben we dat ook weer gedaan zat het niet in je mond of oor dan achterin je shirt :(..... Ik kon het niet meer inhouden en moest echt naar het toilet, dus bult op lopen en kom je daar in een vervallen wc blok waar overal gaten zitten en je water uit een bak moet halen om door te trekken met een zaklampje. Het enige wat ik dacht is....waar komt die slang uit gekropen. Terug op onze zandbank viel ik in slaap en was intens gelukkig toen de zon op kwam. Samen genoten we van ons bakkie 3 in 1 pleur en nadat we er wat noedels bij hadden gegeten was onze bootman er al weer! Snorkelen it is,we hebben 3 eilanden gezien die Bart en ik nog nooit gezien hadden en Bart zelfs kleine haaien heeft gespot. Geheel ongevaarlijk bleef het niet aangezien jerrel dacht dat hij met zijn voeten alles aankon en ik door een golf tegen de rots aan werd gesmakt en nog geen haai gezien ookal konden we die nu best aantrekken met onze verwondingen. Nadat we misschien wel duizenden wilde eenden in een mangrove hebben gezien en vleermuizen op Snake island gaan we richting de kust. We zeggen Pepping gedag noteren zijn nummer en springen op onze bikes richting San Fernando langs de kust vol vissersbootjes en dorpjes rijden we in de volle zon aardig door heerlijk rustig stukje, goeie platte rechte weg, de jongens luisteren een muziekje en Jerrel besluit te laten zien hoe hard hij kan.......scheurt ons voorbij, Bart en ik knikken en vol gas erachter aan.....hhhhhiiiinngggg schakel hhhhhhiiiinnhhhhgggg........NEEEE!!! Ineens 3 geiten in ons vizier rennen als losgelaten wilden de weg over en versperden een groot deel hart schiet in de keel en ik zie Bart zowat een wheely op zijn voorband doen pppf gelukkig het ging goed. Wij hebben ons lesje weer ff geleerd hahaha. Tegen de schemer rijden we langs het strand en zakt de ZoN al in de zee prachtig we zijn er in San Juan. DOUCHEN EN SLAPEN IN EEN BED!! Blijkt onze douche kapot te zijn en een bak koud water over je hoofd het alternatief bah! The next day ontbijten we aan zee waarna botje direct zijn surfboard springt en kreeftjes Sebastiaan and co eerst maar eens een strand wandeling maken HEERLIJK! genieten van de zon.

• 10 Januari 2014 - 13:11

Ingrid:

Verzin je dit nou allemaal? :p
    Haha.. Wel zeer amusant als je hoog zwanger thuis zit ^^
    Die zon lijkt me vooral heerlijk!!!!!! Een warme douche had wel lekker geweest, denk ik ja.
    Super leuk!!

Kus van Martijn, Ingrid, en grote meid Noa

• 10 Januari 2014 - 14:40

Denise:

waaaahh haha, heerlijk he...zandhappen :p en heel knap dat je kan blijven liggen met al die beestjes om je heen...ooh en dat verhaal van het toilet PRICELESS hahaha

xxx

• 11 Januari 2014 - 09:21

Maaike:

hahahah..ik zeg toppertje! ;) geniet d'r van! x

• 13 Januari 2014 - 06:14

Damaris Mase:

Hahhaha ai met de wilde geiten maar super gaaf zo rijden... nice nice! !!