Beautifull nature on our last bike tour! - Reisverslag uit Matain, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Beautifull nature on our last bike tour! - Reisverslag uit Matain, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Beautifull nature on our last bike tour!

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2015 | Filipijnen, Matain

Al zingend "daar bovenop die berg", rijden we baguio binnen.
Spijker in de band potverdriedubbeltjes. Hij blijft gelukkig hard. We hebben nog even tijd om te shoppen dus op naar een mega shoppingcenter.
De kamer is echt heerlijk een stevig bed met verduisterende gordijnen en een dekentje, het is alleen jammer om te blijven liggen haha.
Terug naar Guimba stap ik bij een stop als laatste op de motor alleen hij wil niet harder dus ik denk ben ik nou zo dom aan het schakelen of zo? Maar nee hij loopt terug naar 20 km per uur en eigenlijk kan ik niet meer in de 2 rijden....al tuuterend naar Jerrel probeer ik te seinen, maar hij denkt die zwaait van rijd maar door en weg is de groep. Haha sta ik daar! Waarschijnlijk was hij ietsje oververhit, want ik ben in staat na een tijdje weer weg te rijden. Als een gek scheur ik weg en hoop ze ergens in te halen......blijkt dat de groep een ander rondje heeft gereden in het volgende dorp en reed ik al voor hun, omstanders hadden hun verteld dat ik al vooruit was gereden hahahhaha. Het rijden gaat bij iedereen goed en is zo leuk om te zien.
Zondag ochtend reden we naar de zaal en arriveerden als 1 van de eerste, maar het bleef niet lang rustig, we eindigden met 191 personen wat dus nooit in het zaaltje paste. Next day on to Baler, het is zo'n mooie omgeving hier. Groene rijstvelden met hoge palmbomen een helder blauwe lucht en kabbelende beekjes het is echt een paradijs.
We zijn in Baler erachter gekomen waar Avatar op gebaseerd is, toen we een 600 jaar oude boom bezochten wat is de natuur prachtig.
Terug naar Guimba namen we de jungle route.
Het regende al een beetje voordat we weg reden en eenmaal onderweg begon het met miezeren en stopte het niet meer. Een weg vol water, stenen, zand en kleidrap werd een weg boordevol uitdagingen. De wolken hingen vol mysterie rondom de groene toppen van de jungle. En de regen zorgt wel echt voor een regenwoud ervaring. We stoppen om een waterval te bezichtigen en het water was echt heerlijk. Een opname van Waterfalls gemaakt met de meiden ;p. Doorweekt en bibberend rijden we zo snel we kunnen over de ruige weg totdat we in een dorpje wat te eten kunnen bestellen en een soeppie. De verkleumde handjes worden boven de BBQ opgewarmd, en wat doet ons dat goed! We gaan door en ook wel lekker totdat de weg wordt geblokkeerd door een aardverschuiving. 40 minuten geleden was een gedeelte van de berg naar beneden komen zetten inclusief bomen en al en had de weg volledig bedolven. De graafmachines waren al druk bezig de weg weer enigszins begaanbaar te maken. Na ongeveer 20 min wachten in de regen konden we rijden het liefst zo snel mogelijk want het brokkelde zelfs nog na, wat een sensatie! Bij de vallei aangekomen moesten we door het water heen met de motor en Laura K kwam precies in het midden stil te staan...ahhhh maar kwam goed. Onze laatste rit of the Ride of your life on bike is toch wel een van de mooiste van allemaal en onvergetelijk.

  • 12 Maart 2015 - 19:57

    Ingrid :

    Haha, ik zie het helemaal voor me, jij in je eentje vooraan lol :p
    Die brokkel weg ben ik niet zo blij mee...

    Leuk, de zaal. Alleen lijkt het me zo lastig opletten ^^

  • 12 Maart 2015 - 22:53

    Nathaly:

    Speedy Conzales is nu zeker je bijnaam?
    Wat een sensatie tocht. Gelukkig waren jullie 40 min. te laat bij dat weggetje ......
    Ah wel zeg dat was dan unnen toffen ritje.
    Benieuwd naar de foto's .

    See you

  • 13 Maart 2015 - 21:15

    Anouk:

    Whahaha kan ook alleen jou gebeuren!
    Zoef zoef! Klinkt super allemaal, maar jaloers op die regen.....neh niet echt! Hihi.

    Nou toppers, veel plezier nog.

    X Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 48232

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: