100 islands op de motor was gaaf!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu 100 islands op de motor was gaaf!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

100 islands op de motor was gaaf!!

Door: Silja Bresser

07 Februari 2012 | Filipijnen, Manilla

Allereerst zal ik zeggen wat we de vorige keer gegeten hebben hihi..... "Phyton" en niet zo'n kleintje ook. Het smaakte echt goed!!

Dinsdag was onze eerste dag met zijn tweeën “on the road” later weg dan verwacht ;) . Heet weer de zon brand echt op je kuiten in je spijkerbroek. We rijden hier en daar verkeerd doordat verkeersborden zeldszaam zijn in de dorpjes maar komt uiteindelijk helemaal goed! Nog geen 15 min op weg worden (nog nooit gebeurd) we aangehouden door de politie dat zijn check points voor je rijbewijs etc. Doen we onze helm af blijkt het Joey te zijn (neef) haha hij helemaal verrast echt lachen! Na 3 uur rijden in de snikhete zon gaan we ff wat te eten halen in n airco verkoeld restaurant heerlijk, eerst het stof van onze wangen wassen! Al een aardig eindje erop zitten en het rijden gaat steeds beter, we gaan via de grote wegen en via de kleinere maar het laatste is soms erg onbegaanbaar!Na al die hobbel de bobbel wegen stof en mega hitte ben ik nog geen “doorgewinterde”rijder maar als ze mij voor “dakar” opgegeven ga ik er zonder twijfelen voor!! Langs een super grote Mango boomgaard gereden prachtig. Bijna aangekomen in 100 Islands rijden we per ongeluk eenrichtigsverkeer in stoppen netjes maar ja hoor nog zo’n politie kereltje.....of we niet konden lezen......de verf op het bord helemaal versleten en bijna niet leesbaar.......hou dan maar eens je lachen in....hahaha.....15 min later zijn we er hehe! Maar....waar slapen we??? Niet te lang er over nadenken maar kamperen op een van de eilanden dan maar we hebben het er al een paar jaar over dus......onze gehuurde tent mee water en eten en de boot in!De bezine lucht van de motor is na onze bezoekjes een vertrouwde geur geworden en worden direct door onze kapitein van 67 jaar naar het eiland gebracht waar we gaan slapen Queson Island snel de tent opzetten voordat het donker word 18:00 oi oi oi ......1 rits kan nog geen eens dicht! Tja..beesten de paar mensen die er zijn....gelukkig kwamen de matjes en het laken wat we al die dagen meeslepen nu goed van pas. Een kussen en een matje kregen we bij de tent...Adventures....noemde ze het!! Nou idd de wind zette flink op en het tentje ging aardig heen en weer, aan de ene kant vast gezet met een haarspeld nog even genieten van de zonsondergang. Sorry Damaris maar dit biertje moest ik gewoon echt even voor Cas drinken dit moeten we echt nog een keer samen doen!! en in het donker eten, garnaal krap en mihoen.....maar waar laat je het afval? Hhhmm in een plasticzak geknoopt aan de tentstok. Heel dom natuurlijk!! Lekker slapen maar want moe zijn we intussen wel! Een uur later word ik wakker.....ik moet plassen! Toch weer even proberen te slapen, maar nee ik moet echt! Probleem je moet helemaal door een spelonkachtige trap waar bomen bovenhangen en ik heb net geleerd dat phytons zich uit de bomen laten vallen! Headlight op (gelukkig ook bij ons) en gaan met de banaan! De maan verlicht de boel aardig dus komt goed! S’nachts is het mega heet maar het scheelt...ons tentje waait vanzelf door! Al liggend op ons reisbedje voel je daaronder en het zand en het hoor je geluiden van geritsel en beesten en de paar mensen op het eiland eentje luisterd naar de radio.Op het strand komen de krabben te voorschijn ze graven zichzelf in en weer uit. Elke keer wordt ik wakker van geluiden en moet ik heel goed luisteren wat het nu kan zijn. Bart slaapt redelijk maar het is zelfs onder het dunne laken te heet, de golven lijken nu wel in het tentje te stromen!!
En dat klopte de volgende ochtend het was vloed geweest, en als ze een kleine meter verder hadden gestroomd hadden we natte voetjes gekregen een “waterbedje”. En dan breekt de ochtend aan gelukkig de zon schijnt en we horen stemmen 6:30 ongeveer. Het afval is kapot gemaakt en een bijtende mierenhoop heeft zich de hele avond hierom kunnen verzamelen. We staan op en volgen de sporen van de krabben. Er zit een restaurantje bovenop de rotsen dus een kopje koffie ben ik wel aan toe heerlijk! Cast Away zou hier ook zo opgenomen kunnen worden ok behalve de half gare Wc’s bovenop het eiland. We huren een kano natuurlijk met 1 kapotte peddel en de kano helt naar rechts creepy! Wel mooi zo tussen de eilanden door. De boot komt om 10:30 ons weer ophalen (die ging wel terug naar het vaste land)we trakteren de kapitein op een bak noodels, want geen idee hoeveel tanden hij nog heeft! En we’re ready to “Snorkel” het is super helder en De Giant Clambs kunnen we dit keer heel goed zien! Er past zeker een kleine zeemeermin in. De klm’ers rijden zijn het zeker waard geweest. T is altijd wel weer even wennen om te zee in te springen vanaf het platform brrr maar al snorkelend met zijn tweeën maakt het alles weer goed. Even later komen er wat meer bootjes bij maar het blijft prachtig! Weer terug op het vaste land. Voor degene die het wasgedeelte kennen....het is echt aan renovatie toe! Het is gewoon nog kapotter dan de vorige keer, maar het was een van de beste douches ooit!!!
We vinden een kamer gewoon bij iemand thuis eigen mini douche en airco heerlijk! Iets goedkoper dan een hotel! Nu lekker wat eten bij het haventje. Al zittend op plastic stoeltjes en de fillipijnse tv naast ons eten we ons buikje rond aan heerlijke garnalen en nog veel meer voor 10 euro kunnen we gewoon niet meer en het is gezellig omdat het zo simpel is. Bart presteert het om bij 3 verschillende tentjes die naast elkaar zitten te bestellen en hebben we 3 lopende rekeningen haha. Op tv zien we de aardverschuiving in de visaja’s echt verschrikkelijk gelukkig is dat een eind hier vandaag want die mensen daar kunnen door het instorten van een brug nergens meer heen en alleen een helikopter kan erbijkomen. Zezijn ook bang voor een tsunami daar. We gaan deze mensen welterusten zeggen en ons bedje opzoeken

• 12 Februari 2012 - 17:54

Rub&Deb&L&L:

Hoi avonturiers!
    Leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken; zand happen, slang happen, een happy boel dus! Liza vroeg zich nog af of je al een zumbales aan de meisjes hebt gegeven en de nldse opname al hebt laten zien! Geniet van de 2e helft en neem wat warmte mee in die tweede koffer van je! Lieve groetjes van ons.

• 06 April 2014 - 09:12

Timdeboer:

klote stuk tekst. Ik mis de leestekens...analfabeet.