Laatste berichtje vanaf het vliegveld ;) - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Laatste berichtje vanaf het vliegveld ;) - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje vanaf het vliegveld ;)

Door: Silja Bresser

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2012 | Filipijnen, Manilla

Last day in town!
Ik denk dat ik koffers inpakken maar een rotklus vind ik heb er nooit zin in zelfs niet als ik weg ga naar mijn bestemming toe! En nu hebben we de mogelijkheid hadden tot 4 of zelfs 5 koffers plus 2 handbaggages het kon niet gekker worden!! Nadat we op dinsdag al waren begonnen met passen en meten kwamen we er toch echt achter dat we het niet allemaal mee kregen en 2 houtsnijwerken (lees stoeltjes) eigenlijk niet willen opsturen aangezien dat toch vrij prijzig is hadden we een rijstzak van 50 kg gevuld en ja hoor dat ging prima! Alleen.......dan sta je daar bij de douane.....zegt de agent “wat zit er in uw rijstzak?”...nou souvenirs!....maak toch maar even open!......dus hmm lastig. We komen zo ie zo aan de kilo’s alleen hoe kun je nou het meeste meenemen?
Gisteravond gingen we nog naar cabanatuan ik wilde nog wat halen en Bart moest er ook heen alleen daar eenmaal aangekomen ging bart toch even bij de grote sporttas afdeling kijken om een lang verhaal kort te maken ook deze keer komen we met een nieuwe koffer net iets grotere koffer terug hihi. Alleen hoe nemen we die mee 45 min rijden op de motor?? Vastbinden en gaan met de banaan ;) heb je in NL wel eens iemand zien rijden met een koffer achterop die tot je heupen komt?? Niemand kijkt er hier van op. Dus reed ik in het donker met een mega koffer achterop gebonden terug naar huis REAL Philipino Style!!! We burgeren al aardig in hier! Maar dan is het toch echt tijd om te gaan.
Om een mini afscheid te geven sluiten ze de karaoke aan en eten we BBQ sticks en van alles en nog wat best gezellig!! We waren 21:00 denk ik echt klaar met pakken maar toen had ik al ongeneerd Arosmith staan bleren...en Leth Leth (nichtje) Withney Housten het hele dorp laten horen....echt iedereen kan zingen in de Filipijnen of de ramen nu bijna breken of niet....fantastisch!!
Om 24:30 toch echt douchen want om 4:00 gaat de wekker al! Want om 4:30-5:00 zou de chauffeur komen ik sleep mezelf van mijn luchtbed af en denk ik moet niet mijn vlucht missen. Bart krijgt buikpijn en voelt zich echt niet goed.....niet nu........5:30 nog steeds geen chauffeur en we krijgen niemand te pakken die misschien weet waar hij is. Phil probeert al iemand anders uit zijn bed te bellen maar die had al een afspraak en dan gaan de minuten langzaam het verkeer in Manilla is MEGA druk dus meer tijd kunnen we eigenlijk niet verliezen!! En dan eindelijk 6:00 is de chauffeur er hij stuurde een sms dat hij op de afgesproken plek stond ppfffff gelukkig!!Nog een laatste knuffel aan degene die met ons vroeg zijn opgestaan en zeggen Phil gedag want die blijft nog even. Om 6:17 reden we al alleen over de hobbel weg niet heel hard en ik viel in slaap. Ik schrik wakker want ik moet de tolweg betalen, als de autogordel mij niet tegen had gehouden dan had ik waarschijnlijk met mijn hoofd op de grond gehangen, en zie dat het precies een uur later is. Druk probeert de chauffeur zich door Manila te manouvreren maar dit lijkt wel een grote mierenhoop die in paniek alle kanten op rent.
We komen heel aan op het vliegveld en leggen al onze baggage op de check point band en ja hoor de meneer zegt.........maak deze koffer maar even open.......wat is dit??? Wij laten zien ze overleggen met zijn drieen en het is allemaal goed. Gelukkig op naar de volgende balie waar de kilo’s worden gewogen en het moment van de waarheid duidelijk word of de weegschaal thuis klopt!! Ai 1 koffer iets te zwaar en de rest echt aan het gewicht “zweet””zweet” and just Smile en Wave naar de jongen achter de balie! Pfff alles goed en fijne vlucht!! Al iets lichter naar de visum balie en zelfs daar komen we zonder problemen doorheen! Joehoe nu nog door de gate en we zitten!!
Wat een vakantie het was super!!! de laatste paar dagen was het voor de begrippen hier al heel erg warm en de zomer begint ws al eerder dan verwacht nou dat hebben we geweten. Ik heb nu nog dorst! Op naar de volgende 14 uur met zijn allen in dezelfde ruimte gezellig!! (lees blleehhhh) ik hoop dat ik nog veel films niet gezien heb!!!
Bedankt voor alle leuke reacties van iedereen overal,dikke knuffel en tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 48302

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: