Surfing in San Juan & ........a Turtle!!! - Reisverslag uit San Fernando, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Surfing in San Juan & ........a Turtle!!! - Reisverslag uit San Fernando, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Surfing in San Juan & ........a Turtle!!!

Door: Silja Bresser

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2012 | Filipijnen, San Fernando

Het heeft even geduurd maar hier zijn we weer!!!

we hebben een paar dagen in Guimba rond gehangen naar de kermis geweest in de stad, mega lijp reuzenrad daar!! echt ik dacht als ik hier maar levend uit kom hahaha!!! Gewoon werkend op een omgebouwde tractor. De hele markt leeg te hebben gekocht en nu al weer een probleem te hebben met maar liefst te weinig ruimte in 4 koffers en 2x handbagge hebben we een nieuwe trip gepland.
Hans....we hebben mega gave houten meubels gekocht voor buiten echt fantastisch!!

Woensdag 15 feb zijn we naar San Fernando gereden samen met wat familie leden omdat Clay ons een project wilde laten hier over diervriendelijke visserij via de overheid. Daar aangekomen gingen we met een klein bootje naar de netten op zee waar dan de vissen in zitten, ze waren net de netten aan het verversen omdat anders de vissen niet goed kunnen groeien dus we konden goed meekijken hoe dat allemaal eruit zag, Bart direct een duikbril van een van die vissers geleend en hoppa het water in, ze vonden dat daar heel leuk omdat we de eerste kijkers waren die het water in gingen! Erg goed te zien dat de duurzame visserij daar word gepromoot en ze hopen natuurlijk dat wij ook een deel investeren......wie weet! lekker vers visje hmmmmm

Door naar San Juan leuk strand en lekker gezwommen maar de surfers waar we naar zochten waren in geen wegen te bekennen......na een huisje te hebben gevonden heerlijk gegeten en naar bed, maar eerst nog een kleine wandeling op het strand het was donker en rustig en e besluiten na een klein gewoon terug te gaan want we waren moe, opeens zegt bart wat is dat dan....en na een paar ogenblikken te hebben gekeken rare vorm en groot zeg ik.....een schildpad!!! terug rennen naar het hotel en camera halen ik als een bezetene over dat strand heen en de family daar opgehaald bleek nadat ik terug kwam de schildpad al uit het water te zijn gekomen en echt mega groot te zijn wat prachtig en we waren bijna bereid geweest om 4/5 uur om te rijden naar een andere plaats om kans te maken om zo iets te zien. Het meisje bij het hotel zei dat dit de eerste keer was dat dit daar gebeurde en was bang dat als wij het niet hadden gezien mensen hem misschien wel mee hadden genomen. Ondertussen is de schildpad al ver op het strand en rustig aan beginnen meer mensen het te zien omdat wij erom heen staan natuurlijk de schildpad gaat graven en ws wil hij eieren leggen alleen op een strand vol met toeristen....hmmm niet echt de juiste plek! wat moeten we doen ze proberen hem op te tillen Bart zegt dat hij wel minstens 50 kg woog maar dat ging niet zo makkelijk hij sleapte je gewoon in het gezicht met zijn vinnen/poten.....mega sterk!!! maar wat gaaf hij ligt rustig te kijken en zwelt zijn keel op zodat er een bries net zoals een paard kan briessen uit zijn keel komt indrukwekkend hoor zo mooi gemaakt de natuur!! Maar toen was de politie gebeld en die zeiden dat ze hem naar DNR speciaal voor dit soort dingen wilde brengen die konden hem dan taggen of zo en weer een stukje verder loslaten. Ik dacht goed maar op het moment dat de politie hem mee wilde nemen liepen ze langs een terrasje met surfers die vonden dat hij gewoon terug in de zee moest! Die hadden ze vaker gezien en bleken heel af toe daar te zwemmen. Ik moest mij er natuurlijk ook weer mee bemoeien....(soms word k zo moe van mezelf!!) maar hij werd toch meegenomen. Wat een avond ik heb de foto's nu niet bij mij (we schuilen in een winkelcentrum voor de regen maar die volgen zeker nog) Iedereen bleef maar zeggen wat een geluk we hadden gehad! Gaaf he!!

Wel mooi weer de volgende ochtend gelukkig want in Guimba hebben we 3 dagen regen en bewolking gehad!
Donderdag waren er mini golfjes en hebben we surfboards gehuurd en een intructeur...goed voor mij om te oefenen. Echt erg leuk om te doen en na een uurtje dachten we doe er nog maar een uurtje bij, golven waren klein dus zo heel veel kon ik er nog niet pakken maar ik kwam tenminste wel op mijn board te staan whoohooo!!!! maar toen.....vergat de instructeur de tijd.........auwie...ik voelde toen nog niks en we hadden een kleine 3 uur in de zee gelegen. S'avonds gingen we naar het winkelcentrum want we wilde wel naar de bios! Voor de verandering pakken we de jeepney! (busje)En daar ontmoette we een NL stel die al 10 mnd aan het reizen waren erg leuk en al kletsend besluiten we geen jeepney terug te nemen maar te lopen dat bleek best nog een stukje te zijn, en het erge was bij elke stap leken mijn benen wel meer pijn te gaan doen!! Thuis gekomen bleek ik zo erg verbrand te zijn dat ik op mijn buik moest slapen anders kon ik niet slapen met 2 paracetamol viel ik in slaap. Vanochtend waren de golven echt goed alleen mijn broek aantrekken deed al pijn.....dit heb ik nog niet vaak meegemaakt!! En Is Bart alleen gaan surfen echt heel zwaar en na een uur al bekaf en kwam het zoute water overal uit!

But...we did it!!! Nou we gaan kijken of de regen is gestopt en houden jullie snel weer op de hoogte bedankt voor alle leuke berichtjes sms jes en mailtjes!!!!! oh ja Liza....de meiden hier vonden de dansjes echt heel gaaf!! Ze zeiden dat jullie goed waren!!!

dikke kus Bart & Silja

  • 17 Februari 2012 - 07:55

    Ingrid:

    Dus je komt poepie bruin terug! Hahaha, als je hier een album van hebt komen we hem snel bekijken!!!!! Met de verhalen! Ik vind het zo tof!!!!!!!!!

  • 17 Februari 2012 - 07:56

    Rosalien:

    Wat een avontuur geweldig lijkt me dat.en wat mooi om een schildpad zo in de natuur te kunnen zien. ik zag donderdag je bericht wij hadden de computer weg dus van daar dat ik nu pas reageer.veel plezier en geniet er van, mooie foto`s maken, wil ze dan graag zien veel liefs van ons patrick roos en kids

  • 17 Februari 2012 - 11:30

    Monique(kei-fit :-) :

    Hey !! Wat VET dat jullie een schildpad hebben gezien!!! Wow....super..!!
    Ik lees je verslagen en volg jullie op de voet:-) super wat jullie daar doen en beleven.
    Heel veel plezier nog...kan niet wachten op de foto,s van de turtle!!
    Liefs,Mo

  • 17 Februari 2012 - 12:55

    Laura:

    wow!!! hihi lekker zwemmen!!!!! en btw sil ik weet dat je van bruin houdt maar je kont lijkt nu echt een led lichtje:P hihi

    dikke knuffels uit kikkerlandje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, San Fernando

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 48299

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: