Bolinao - Patar....paradijsje!! - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Bolinao - Patar....paradijsje!! - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Bolinao - Patar....paradijsje!!

Door: Silja Bresser

09 Februari 2012 | Filipijnen, Bolinao

Donderdag 9 feb om 6:00 de rugzak inpakken en wegwezen nog even getwijfeld om naar Bolinao te gaan maar we zijn nu zo dichtbij 2,5 uur later zitten we al bij het strand. Tussen door nog hier en daar even een praatje gemaakt en doorgereden naar Patar & dat is werkelijk het Boracay van het noorden.De weg erheen lijkt wel een of andere achterweg met zand en stenen maar je komt langs veel resorts en ruig strand erg mooi! Vandaag nemen we een iets luxer echt fillipino huisje! Hangmat voor de deur en een paar stappen verder is het strand! Heerlijk warme zee maar nog aardig verknetterd van gisteren auwie! Lekker restaurantje vlakbij dus komt helemaal goed! De Caretaker is erg aardig en geeft ons rond lunch tijd een papaja.....hmmm was dit nu laxerend of niet.......laten we zeggen dat ik blij was met een eigen wc nu! Poepoep! De vrucht was we echt heerlijk.
We kunnen Patar en zijn ruige strand geen gedag zeggen en blijven de volgende dag zo lang als we kunnen. Zo mooi dat ik hier wel een stukje grond wil kopen! Mocht je interesse hebben in een huisje in het buitenland incl alles.....je kan je opgeven als sponsor of medeeigenaar! Alles is mogelijk en hoe meer hoe beter!
We bezoeken een van de grotten “The enchanted cave”heel mooi op rotsen uit de zee denk ik aangelegd en heerlijk om de zon even te ontzien.Via een trap ga je de grot in alleen waren wij de eerste en was het licht nog niet aan. De gids weer terug naar boven, en wij stonden op de trap te wachten...licht aan licht uit....aan..uit....aan......uit......disco licht! Gelukkig hij blijft aan want het is echt pikke donker en je hoort de vleermuizen. De grot is klein maar heel mooi onderin kon je in zoetwater zwemmen of in een band naar de achterkant van de grot. Lig je daar met de benen en billen in de band...vleermuzien scheren over je hoofd af en toe en niet wetend wat er vanaf de rotsen nog meer naar je loert en dan de vraag......blijft het licht wel aan?? Het was wel erg mooi.
Rond 16:30 nadat Bart nog een souvenir heeft gekocht rijden we vast terug naar 100 islands om daar alleen te overnachten scheelt weer 2 uur rijden de volgende dag. We komen precies aan als het donker is en bestellen verse tonijn in het restaurantje heerlijk!!! En om 6:00 de motor op terug naar Guimba we hebben teveel souvenirs gekocht en willen graag een tussenstop maken thuis om met een half lege rugtas naar de volgende locatie te gaan haha. Prachtig hoe de dauw boven de rijstvelden hangt en de zon langzaam opkomt. Het is heel rustig op de weg en ik durf op sommige stukjes al 20 km harder per uur dus we kunnen lekker doorknallen in 1 keer goed gereden JEUH!! 3 uur later zaten we al in Guimba dat hadden we toch niet verwacht de heen reis duurde al 4,5 uur zeker! En nu had ik niet alleen mijn backpak op maar ook nog een doos op de motor gebonden achterop :) Fillipino Style! Kunnen we zelfs nog even naar het zwembad.
Door de fillipijnen rijden kan niet zonder verbazing je rijdt op de weg en dan besluit een Carabau “werk koe”ineens zijn handeltje daar te lozen sta je daar met je motor terwijl er langzaam een riviertje zich vormt onder je voeten.hmmmmmm
Bart zijn Tagalog gaat steeds beter dus overal flink afdingen elke keer weer lachen met die verkopers!!

Vandaag is het bewolkt en houden we een was en rust dag misschien ff op bezoek en dan nog maar een tripje plannen.......ik had veel meer centjes moeten sparen!!! We willen eigenlijk nog zo veel doen! Volgende keer gaan we ook echt naar Palawan (n super mooi eiland) wie wil er mee?

• 13 Februari 2012 - 13:17

Ingrid:

Echt leuk dat jullie zon trip samen ondernemen zeg! Met zijn 2 :D wij zien nu pas wat jullie plan nou precies inhield... Echt gaaf!

• 13 Februari 2012 - 14:08

Anouk:

IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! haha!