Golfsurfen en 5 uur rijden op Race Motor - Reisverslag uit Guimba, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Golfsurfen en 5 uur rijden op Race Motor - Reisverslag uit Guimba, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Golfsurfen en 5 uur rijden op Race Motor

Door: Silja Bresser

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2012 | Filipijnen, Guimba

Vrijdag 17 feb tot en met maandag
Ik ben nog nooit zooooo verbrand geweest in mijn hele leven mijn benen zijn vanaf donderdag tot en met zondag rood geweest en nu op dinsdag heb ik nog steeds pijnlijkere plekken. Tja.....volgende x factor 50 of zo gebruiken!
We zijn naar een kabelbaan gereden een half uur rijden en een stukje de heuvels in nou...makkelijker gezegd dan gedaan. Omdat we met zijn allen heen zijn gereden naar San Juan, alleen gingen Bart en ik samen weer terug had ik voor de terugweg de motor van Jacob zijn neefje geleend. Een kleinere motor die gebruikt word voor racen af en toe dus ik denk kleiner dan mijn eigen scooter thuis en je leunt voorover naar het stuur en je voeten naar achteren. Mijn polsen deden na een half uur al pijn, toen moesten we een bergpaadje op met modder en stenen en af en toe een stukje beton.......dat was even zweten.......had ik toen maar de crossmotor van Hans bij mij!! Helemaal bovenin gekomen bleek de kabelbaan( zo’n zipline waar je in hangt) een beetje klein naar onze smaak....jammer! Maar wel een hele mooie plaats om te overnachten!!
Terug in het resort besloten we gewoon te blijven aangezien de golven al groot waren! Bart ging surven en ik ging met mijn verbrande kont in de schaduw lezen!
Zondag dacht ik over een week ben ik al weer thuis dus dit is mijn laatste kans om te surfen, factor 30 10x opgesmeerd en toen zijn we met een busje met meerdere surfers naar een ander strand gereden waar de golven iets rustiger waren en makkelijker voor een beginner om te leren, ik kwam daar mijn instructeur van donderdag tegen dus vroeg of hij mij nog een uurtje wilde helpen, een uur en wat blauwe plekken verder had ik al een aantal golven zelf gepakt en kwam het zoute water zowat overal er uit.....brrrrr ik denk dat je je hersenen niet levend op zout water kunt zetten ookal heb ik het via mijn oren en neus geprobeert.....maar het was gaaf! Bart kon zelfs al natuurlijk weer trucjes op het board haha echt cool!! De calamaris en tonijn shasimi hebben we zoveel mogelijk gegeten zelfs als ontbijt heerlijk!! Mr. Calamaris noemde ze Bart al.
Maar op maandag besloten we terug te rijden naar Guima omdat het weersbericht regen voorspelde en om 5 uur in de regen te rijden hmmmm geen zin in. Dus dinsdag rond 1130 gingen de rugzakjes op ik op de racer en Bart op zijn eigen motor. En zeggen het strand en de schilpad in de zee gedag. We rijden door de bergen Baguio en dan naar Guimba. Het weer is bewolkt dus prima om te gaan rijden. Voordat we gaan wilde ik graag nog een cocosnoot drinken wat dat had ik deze vakantie nog niet gedaan......natuurlijk niet slim voordat je gaat motor rijden, na 15 mijn moest ik al naar de toilet! En de regen druppels begonnen al een beetje te vallen....hmm daar word je toch een beetje zenuwachtig van, je zit op een motor die super snel is maar niet fijn zit met je verbrande benen in een te strakke spijkerbroek daarvoor en je weet dat je nog 5 uur moet! Het viel gelukkig mee, we reden al snel heuvelachtig gebied in en langzaam voelde je de temperatuur kouder worden. Hoe hoger we kwamen hoe rustiger het werd en na een tijdje begonnen de wolken steeds dichterbij te komen echt heel bijzonder mistige bergen en zo koud heb ik het in weken niet gehad, de kippenvel gaat niet meer weg door het uitzicht vanaf de motor door de wolken heen. Bovenin op de berg ligt Baguio en tot onze verrassing is het daar zo verschrikkelijk druk dat je niet meer weet waar je heen moet, Bart herkende gelukkig het hotel waar we een keer hebben geslapen en toen konden we de weg zo weer vinden. Aan de ene kant de berg op en toen moesten we aan de andere kant weer af! We moesten nog lunchen en zouden rijden tot we iets tegen kwamen al best trek maar we waren eigenlijk op zoek naar de Dutch Pancake restaurant wat we de vorige keer hadden gezien....niet meer gevonden wel een biker bar en uiteindelijk bij een trucker stop wat gegeten. Best lachen! Maar toen...........begonnen de houtsnijwerk winkels te komen en we konden de verleiding niet weerstaan bij elk winkeltje even te kijken wat een prachtige dingen.......4 koffers thuis al vol dus wat moeten we doen......zeecontainer!! haha misschien de volgende keer!
Ma ik heb je olifant gevonden ietsje groot dus in de koffer word hem niet en op de motor meenemen niet te doen dus maar een foto voor je gemaakt hihi Een paar winkels verder lag die daar de hoorn waar Bart al de hele vakantie naar op zoek was......maar we zijn op de motor.......dan maar vast binden op de kleinste rugtas, nou dat heb ik geweten na 4,5 uur rijden had ik zo veel pijntjes dat ik misselijk van werd haha. Na heel wat ruwe wegen, files en wat drukke steden verder komen we langs het drijvende restaurant en aangezien het net donker was en naar Guimba nog 30 min verder besluiten we daar te blijven eten, heel gezellig en lekker eten. Niet geheel zonder zorgen want we horen dat de auto van Hans is gestolen, de wereld word er aan de andere kant niet beter op! Eikels! Maar om 2100 moeten we toch echt richting huis. We klimmen op de motor om het laatste stuk te troseren in het donker en proberen zoveel mogelijk achter tricekels te blijven hangen zodat we de weg wat beter kunnen zien maar soms slaan die af. Rijden we een stuk in het pikke donker de sterren rondom je in de verte een onweerslicht en hopende dat niet in een of andere kuil rijd want dat kun je letterlijk over de kop vliegen!
Gelukkig we zijn thuis helemaal kapot maar het was de reis waard.
Lekker naar bed en de vliegjes uit onze ogen wassen hihi.

  • 22 Februari 2012 - 07:53

    Ingrid:

    Dit kan een best seller worden... Ik lees vol spanning!!

  • 22 Februari 2012 - 10:04

    Rosalien En Patrick:

    hoi ook even een klein berichtje van hier supper leuk zo`n reisverslag om te lezen alleen dat je zo verbrand bent is minder leuk. veel komkomer er op! veel groetjes van hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Guimba

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 48257

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: