warm maar bewolkt en zelfs een beetje regen!! - Reisverslag uit Guimba, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu warm maar bewolkt en zelfs een beetje regen!! - Reisverslag uit Guimba, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

warm maar bewolkt en zelfs een beetje regen!!

Door: Silja Bresser

13 Januari 2011 | Filipijnen, Guimba

Ja ja, we zijn alweer een paar dagen verder, maar het is niet heel spannend hier en het weer is wisselend. We hebben een prachtig ritje gemaakt naar de Cold Spring in de bergen, vergeleken met het water hier in het dorp wat soms gewoon stinkt, smaakte en voelde het heerlijk en was het echt best koud hihi na gezwommen te hebben beklommen we met zijn vijfjes de berg waar het uitkomt en dat was niet meer dan een trapje uitgehouwen uit de berg en best glad, maar het uitzicht bovenin was het waard!een goede conditie wel aanbevolen aangezien na een week niks te hebben gedaan mijn hoofd zowat explodeerde warm......bovenin keek je uit op de bergen eromheen en de rijstvelden, we hebben nu allebij een helm gekocht dus we rijden steeds veiliger hier, ookal is het niet te vergelijken met NL!! we hebben heerlijk ge BBQ't op bananenbladeren terwijl er goddelijke stemmen op de achtergrond karaoke liederen zongen ahum ahum, nadat ik dacht nou dan begin ik ook maar eens met een mooi nummer.....begon het te regenen....WAT?? ja regen....en dat hoor ik tot op de dag van vandaag nog. Dus de terugreis was minder makkelijk op de moter en het drukke verkeer ik heb er een filmpje bij gedaan van wat ws een opticht voor een heilige was echt een hele aparte gewaarwording in de regen langs het drukke verkeer muziek erbij en in het donker!!! het is nu bewolkt en in veel kustgebieden stormt het wat voor ons betekent niet naar het strand jammer genoeg! we hebben met de beamer een buitenBIOSCOOP gehouden en zoals je misschien op de foto kunt zien was het een succes, onder de sterrenhemel en geen enkele buurman die bezwaar zou maken he!!fantastisch gewoon! Na veel bloed zweet en tranen is Bart bijna klaar bij de tandarts alleen nog bijtplaatje en hij is compleet!Ik ga zo nog ff een stukje rijden, want dat doe je niet elke dag langs de rijstvelden!!misschien leer ik zelf nog wel moterrijden!er zijn hier ook heel veel koningkrijkzalen echt heel grappig ergens tussen alle hutjes en rijtvelden in de middle of nowere staat erweer 1 echt heel bijzonder! ik sluit het stukje af met wat ik weer geleerd heb en dat is iets wat we allang weten maar soms weer ff vergeten!je hoeft niet veel te hebben om gelukkig te zijn, maar wel tevreden kunnen zijn met weinig!tot snel weer!

• 13 Januari 2011 - 19:07

Sven En Denise:

Hola! Echt leuk weer een verhaaltje van jullie te lezen, en blijf er vooral foto's bij zetten! Hier in NL gaat het goed, we beginnen hier alleen een beetje grieperig te worden bah! Verder is het niet meer zo koud maar wel veel regen. Geniet nog even van jullie vakantie en we zien jullie snel weer! Groetjes aan de rest!!
    liefs Sven en Denise

• 15 Januari 2011 - 20:04

CaNaDa:

Dus jullie ervaren nu het echte motor-leven met alles erop en eraan: lekker gevoel, freedom, lawaai en .... regen. Tja het is soms genieten en soms afzien met de nadruk op genieten natuurlijk. Keep it going.

groetjes,

CaNaDa