If you ride together you...... - Reisverslag uit Baclaran, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu If you ride together you...... - Reisverslag uit Baclaran, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

If you ride together you......

12 Januari 2016 | Filipijnen, Baclaran

Na echt een goede vlucht met Catay Pacific en een snelle overstap op Hong Kong arriveren we in Manilla. De warmte komt ons tegemoet en tijdens een burgertje booken we een hotel, nadat we een lekker slaapje hebben gedaan en er bijna niet niet meer uit konden komen een bezoekje aan het winkelcentrum en de vakantie is begonnen. Sushi hier, Coffee & taart daar alles is zo lekker en een groot gevaar haha!!
In Guimba is het lekker weer en begint het regelen van de motoren. Het halve dorp lijkt wel zwanger te zijn geworden en Kids poppen overal naar boven hahaha. Een ritje rijden om in te komen, een paar bikes pimpen hier en daar wat eten en drinken en een planning maken voor de komende weken. Klinkt easy maar is toch nog best lastig. Terug van Cabanatuan komen we vast te staan in een file. Vandaag is het de dag van de Black Nazareeer en in de Filipijnen ondergaan sommige dezelfde lijdensweg als Jezus om vergeving van alle zonden te krijgen en welvaart in de toekomst en dat is geen pretje! Maar in dit dorp doen ze dat niet op die manier, het is al donker en een geel oranje licht en een hele grote menigte komt naar ons toe. Een groot deel trekt een kar met beelden erop voorwaards en de rest van de stoet Brand kaarsen. We zien dat er doekjes naar mannen op de kar worden gegooid en raken daarmee de beelden aan worden vervolgens weer terug gegooid. Het bijgeloof is hier groot en tergelijkertijd denk ik best zielig want het brengt ze uiteindelijk niks exta's. Nadat onze Engelsen vrienden aangekomen zijn plannen we 2 trips en lets get on the road to Hundred Islands. Het gaat aardig goed op de heenweg en het blijkt een lekker ritje te worden...ik voel de warme wind in ons gezicht en tegelijkertijd verkoelend omdat het best heet is. De meeste gezichten keren zich om zodra ze Bart zien langs rijden op zijn gepimpte bike om er vervolgens achter te komen dat er nog een paar master bikes met berijders achteraan racen haha. Te grappig om te schrijven ;).
Aangekomen op 100 Islands blijkt er heel veel veranderd te zijn nieuw kantoor en strengere regels haha maar alsnog is de zonsondergang fantastisch!! Aangekomen op ons slaapeiland blijkt het winkeltje waar we op vertrouwen dicht te zijn dus.. no dinner ahhh.....we sturen de bootman terug met wat extra geld en de belofte dat hij lekker wat te eten haalt voor ons. We wachten een uur, twee uur, drie uur maar.....geen bootje.......ik heb nog wel 1 pomelo bij mij en we hadden wat nootjes en bananen meegenomen moeten we ze nou opeten of niet?? Bart doet trucjes met de 3 andere bewoners van dit eiland vannacht en heel zuinig beginnen we vast wat op te eten haha. En dan als we het bijna hebben opgegeven komt er motor geluid uit de zee .....en uit het donker komen er 2 bootmannetjes met zakken vol lekker eten aan HEERLIJK. Nu lig ik op een strand met een dekentje over mij heen.....naar de sterren te kijken.....de jongens slapen al bijna maar ik schijn nog op Nederlandse klok te leven hahaha. Het water komt erg hoog vandaag op het strand dus ik hoop dat we het droog houden, natte voeten vannacht lijkt mij niet echt lekker. Truste

• 14 Januari 2016 - 08:09

Damaris:

If you ride together you.. elke keer als ik die zin de titel af maak eindigt dat in iets wat ik niet wil zeggen... hahaha hoe maak jij hm af dan. Volgena mij hebben Julliever het wel naar jullie zien lekker genieten daar en tot over een paar weken

• 14 Januari 2016 - 13:00

Filipinabresser:

Ik ben blij dat jullie journey toch nog doorgegaan,je bent cool meid,blijft voorzichtig veel plezier groetjes

• 14 Januari 2016 - 14:52

Nathaly:

you.........eat, sleep and enjoy together