Apo Island we love you! - Reisverslag uit Boljoon, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Apo Island we love you! - Reisverslag uit Boljoon, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Apo Island we love you!

17 Januari 2016 | Filipijnen, Boljoon

Na op een super korte landingsbaan veilig te zijn neergestreken reserveren we Apo Island voor de avond erop en buiten ontmoeten we onze Trycycle chauffeur van vorig jaar die we herinnerden aan de grote haren uit zijn moedervlek op zijn gezicht iieeee maar als trainer van M. Pacquiao wel de meest grappige chauffeur van het eiland denken we haha...met 5 man in het karretje en gaan met de banaan! Een aantal hotels bekeken en uiteindelijk toch neergestreken in onze vertrouwde stekkie. Lekker ff douchen in onze Grand suite met een uitzicht waar je U tegen zegt wow fantastische kamer. Op naar een lekker restaurant.....maar eerst nog even shoppen ;p Bart is heel goed geslaagd in een totaal nieuwe sportoutfit! We waren best moe dus na de heerlijke maaltijd met de nodige cocktails gingen we na een lange dag lekker slapen. Na heerlijk te hebben geslapen ontbijten we bij een Frans zaakje in het winkelcentrum die meer touristen trekt haha super goed en vervolgen onze reis naar Apo Island. Na een ritje in de Trycycle en vervolgens in de bus te zitten wordt de tijd wel erg krap...oh ooo...toch maar even bellen dat we eraan komen en gelukkig er wordt even gebeld dat we er bijna zijn, we willen die niet missen! De bootrit is een beetje nat maar de warme zon schijnt. Apo Island ligt er mooi bij en er wordt aardig wat gebouwd! We beginnen met snorkelen en een beetje onze free diving skills te oefenen en de ene na de andere schildpad zwommen we tegemoet prachtig! Wat een rust straalt er van die mooie beesten af. Het eten, de sfeer alles klopt hier op Apo. We besluiten de volgende ochtend te gaan duiken, op de duikspot komt er vulkanische activiteit van Cebu naar boven en het is sprookjesachtig om te zien hoe stralen van luchtbellen uit het zand en uit het koraal omhoog bubbelen. Een prachtige koraal duivel zweeft door de stroming langs ons en ook een rode crocodile eal stak zijn puntige bek uit het zand omhoog, hier zat ws een meter staart achter verstopt.
Terug gekomen eten we wat en na wat te hebben gesnorkeld op naar de 2e duik. Een heel ander waterlandschap dan vanochtend en toch zo dichtbij. Mooie koralen en verschillende vissen zweven we voorbij en ook al is het water 27/28 graden, aan het einde van de duik zit ik toch bibberend op de boot.
De dag is zo om en van watersport word je hongerig en MOE hahaha gelukkig gaat de boel hier om 21:30/22:00 helemaal uit...viel het niet zo op dat we voor die tijd al in bed lagen.
En dan moeten we Apo helaas weer uitzwaaien en vervolgd onze reis weer. Op Apo hebben ze totaal geen haast en toen we uiteindelijk op het vaste land waren besloten we ivm de nog resterende tijd naar het eiland Bohol te reizen. Eindelijk aangekomen in de haven..blijken we in de verkeerde haven te staan en dat we terug moesten naar waar we vandaan kwamen! Oepsie....gelukkig konden we de boot halen aangezien er 1 per dag gaat. En nu ingecheckt en al arriveren we als het goed is over een dikke 2 uur in Tagbilaran dan reizen we door naar het schiereiland. Op zoek naar een plek om te slapen.

• 20 Januari 2016 - 06:14

Noa: