Boracay just like Cast Away! - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Boracay just like Cast Away! - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Boracay just like Cast Away!

Door: Silja Bresser

25 Januari 2008 | Filipijnen, Manila

Met een luid zoemend geluid stegen we op in een 54 persoons vliegtuigje. Eenmaal in de lucht was het niet eens zo erg, totdat ik ineens druppels op mijn been voelde! Het vliegtuig bleek te lekken! En dat niet was niet alles er kwam zoveel stoom uit de luchtroosters dat het leek alsof de wolken naar binnen kwamen drijven. Gelukkig kwamen we na een uurtje vanuit Manila al in Boracay aan. Daar werden we naar het hotel voor het weekend gebracht, wat zo gaaf bleek te zijn dat ik het bijna niet kon geloven. Uitkijkend op een golfbaan met palmbomen op de andere berg en de zee ernaast lagen we in een zwembad wat net op het einde van de wereld leek, omdat daar gewoon de berg stopte gelijk met het bad.

Het weer zat niet mega mee want zaterdag regende het, maar toen zijn we op Quat´s de berg op gereden. Door de regen was de weg aardig nat dus door modder en stenen reden we al slippend over ruige weggetjes naar boven en natuurlijk ook weer naar beneden wat aardig hard ging!!!
Boracay zelf was net het eiland van Cast Away en de zee de helderste die ik tot nu gezien heb! Het snorkelen was dus ook mega helder met de mooiste vissen in de felste kleuren!!! Koralen die gewoon bijna licht gaven onderwater en blauwe zeesterren.
Het toerisme is daar wel groter en er dus ook meer op afgestemd met een hoop mooie hotels en leuke dingen om te doen!
Onze terugvlucht was ook weer heel speciaal aangezien we achteruit terug vlogen…voorin het vliegtuig zaten namelijk 4 stoelen die als enige naar de rest toe keken!Terug gekomen in Manila hebben we nog wat geshopt en ook leuke kado’s gekocht!!

Het weer nu is slecht. Wel warm, maar regen en heel erg bewolkt! We wilden nog naar de zee gaan in onze laatste daagjes hier, maar dan moet het wel wat opklaren! Vandaag gaan we wat plaatsen in Manila bezoeken.

En dikke knuffel voor jullie allemaal!!

• 25 Januari 2008 - 12:16

Jürgen En Sione:

Oh geweldig zo vliegen!! Spannend hoor gelukkig weer gewoon geland.Nog even en jullie vliegen weer naar Nederland.Geniet er nog van daar!! Wij gaan een weekje skiën en zien jullie daarna gauw weer met al jullie mooie verhalen en foto's. Knuffel van ons en veel liefs

• 25 Januari 2008 - 19:42

Dave En Charlotte:

Wat jammer van het weer. Hopelijk kunnen jullie de laatste paar daagjes nog ff genieten in fillipo.
    Wij hopen ook ooit nog eens zo`n leuke reis te kunnen maken. Charlotte is in de keuken aan het zingen dat ze moet zeiken als een otter, ze begint op mij te lijken zegt ze al. Soms moet ik haar wel gelijk geven. Heeft Cas zich nog wel een beetje gedragen? We hopen jullie weer snel te zien, kunnen we weer samen wat leuks doen.
    Groetjes Ons en de Anderen.

• 25 Januari 2008 - 19:57

Kim:

hey you !!

Wat een waanzinnige fotos wat een mooi land!! genietse en de groeten daar

xx kim