heerlijk warm! - Reisverslag uit Guimba, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu heerlijk warm! - Reisverslag uit Guimba, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

heerlijk warm!

Door: Silja Bresser

05 Januari 2008 | Filipijnen, Guimba

Dat we steeds meer in de Fillipino sfeer komen is te merken aan de temperatuur die langzaam maar zeker omhoog aan het gaan is en de wind die gaat liggen. Hoe verder we januari in gaan hoe warmer het gaat worden.

Het landschap in combinatie met de zee is prachtig en dat hebben we kunnen zien bij "Hunderd Islands" (100 eilanden)de zee was aardig warm en het koraal met de kleurrijke vissen echt prachtig (ik voeg ook een video toe)We hebben heel veel plezier gehad van onze onderwater behuizing voor de fotocamera, want er zit zelfs geluid bij! We gingen hier met zij allen en ook wat familie leden in een boot langs een aantal eilanden en konden snorkelen, in een grot en de eilanden beklimmen.

Het resort waar we verblijven is heel aangenaam (zie foto) en omdat er een paar een beetje ziek zijn wel fijn om daar zo af en toe een dagje te luieren.

Over het algemeen is de bevolking arm en rijden er duizenden "tricycles" rond wat dus een moter met een zijspan is in alle maten en uitvoeringen. Hier kun je je voor een prikie in laten rondrijden. De familie hier in Guimba waren vandaag meegenomen naar Jolibee dat is een soort Mac Donalds en dat vonden ze maar wat leuk aangezien dit zelfs voor sommige volwassen de eerste keer was. Wat zijn wij in NL toch verwend he!

Onze eerste week is alweer voorbij en hebben er nog 3 te gaan. Intussen beginnen we een beetje af te kicken van het werk en alles wat we daarom heen er wel niet aan vastplakken in NL. De mensen hier maken zodra ze kunnen zich echt niet drukker dan dat het moet zolang ze maar te eten hebben.

liefs en we beginnen jullie al aardig te missen.

• 05 Januari 2008 - 12:25

Corry & Louis:

Het zal niet meevallen , na het afkicken ,dit Westerse stressgebeuren weer op te pakken denk ik.
    Misschien de prioriteiten nog meer weer eens op de rij zetten.
    Maar nu even lekker genieten , je ziet hoe snel het gaat.

gr.louis en corry

• 05 Januari 2008 - 13:53

Clarkjes:

Hoi,
    Dit is echt een leuke manier om op de hoogte te blijven van jullie vakantie. Hier gaat alles goed. We zien uit naar de volgende berichten en foto's!

Groetjes Paul, naomie, anna, jamie(die hopelijk na jullie vakantie kan lopen) en harry!

• 05 Januari 2008 - 14:20

Lejanne:

Hey!

Heel fijn om te lezen dat het werk naar de achtergrond raakt!! En dan blijft die zwangere collega maar berichen sturen.....ik ga zo het filmpje en de foto's bekijken, ben weer zeer benieuwd wat voor n moois je ervan gemaakt hebt.

Liefs, Lejanne

• 07 Januari 2008 - 14:40

Sven & Denise:

Hoi hoi!

Echt super foto's en de 2 filmpjes zijn ook erg mooi. We zijn blij dat alles helemaal goed gaat met jullie. Hier gaat alles ook prima, alleen is het weer hier ietsjes minder als bij jullie :). Met pepper gaat het ook heel goed. We kwamen net tijdens het uitlaten andere duitse herder bezitters tegen die best een beetje jaloers waren...ze vinden hem allemaal "zo mooi" en ze zeggen "zo moet een herder er gewoon uitzien!" Naast pepper zijn ze ook gewoon erg klein en veel minder mooi! Maargoed, ik ga de poten van pepper even goed droog maken want hij schijnt het erg leuk te vinden om met vier poten tegelijk midden in de beek te springen!

Groetjes en liefs,

Sven & Denise

• 07 Januari 2008 - 19:56

Hans En Ans Erinkvel:

hallo allemaal en vooral Cas en Natje! we vinden het heel fijn jullie een beetje te kunnen volgen. blijf aub mee doorgaan. veel plezier nog en veel ervaring op doen!met ons is het goed.groetjes!

• 07 Januari 2008 - 20:54

Cynt:

Wat heerlijk zeg, geweldig! Tel de dagen aub niet af, voor je het weet zijn die vier weken voorbij. Geniet er met volle teugen van en geniet van elke dag. De tijd gaat veel te snel. Veel plezier daar en groetjes aan iedereen!!!!

• 08 Januari 2008 - 19:06

Jurgen En Sione:

Leuk die filmpjes!! Geniet nog lekker.Nog niet gaan aftellen hoor. Jullie hebben nog even te gaan.
    En blijf vooral mooie foto's maken.
    liefs en groetjes

• 08 Januari 2008 - 21:23

Rub En Deb:

Hallo luitjes, wat een leuk systeem zo! We hebben de foto's bekeken en de verhalen gelezen, zo leven we een beetje mee. Hoe het hier is... niet INTERESSANT!! Wel is het stil bij de buren. Tijger is een beetje bang voor me(Deb). Hans hoe gaat het met de afvalrace? Casper en ik zijn alweer aan het zweten geweest, maar dat doen jullie daar zonder te rennen. We zien uit naar jullie volgende nieuwsflash....

Jongens allemaal de groeten van ons en een DIKKE knuffel van Levi en Liza.

Bey Bey Ruben en Debora

• 10 Januari 2008 - 10:33

Erik En Claire:

We volgen stiekem alles hier in nederland
    Wij willen echt ook een keer naar de Philepijnen we zien ze(de philepino's)bijna elke dag op de schepen hier in rotterdam en ze vragen ons ook altijd of we wel eens daar zijn geweest.
    He luitjes geniet nog van je 3 weken en shoot it all Silja.....Groetjes Erik en Claire