Jungle Time! - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Jungle Time! - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Jungle Time!

Door: Silja Bresser

26 Januari 2008 | Filipijnen, Manila

Het weer de laatste dagen is weer heel mooi geweest!
Het is hier nu zaterdag 7:45 en jullie daar in NL slapen misschien al wel, want daar is het nu 0:45. Morgen om 19:00 NL tijd komen we alweer thuis!!!

Ondertussen hebben we wel nog wat hele gave dingen gedaan. We zijn de Jungle in geweest en door een van de oorspronkelijke bewoners rondgeleid. Voor de trip kregen we eerst te zien hoe de mensen daar leven en hoe ze hoe dierenvallen maken van bamboe en stukjes touw! Dat was heel indrukwekkend, want binnen no time had hij van een bamboescheut, pannen, bord, bestek en vuur gemaakt!!
Toen begon de wandeling bergopwaarts. Er was niet echt een voorgelopen pad dus af en toe moest er een stuk bamboe weggekapt worden en zo al klimmend verder. Ze liet onderweg zien hoe je water uit speciaal waterbamboe kon drinken, wat ook nog erg lekker smaakte! En hoe je shampoo van een boom kon maken dat zag er gewoon uit van een soort wortel met een roze binnenkant! Welke bladeren je voor antimuggenspul of wondjes kon gebruiken. En ondertussen was het daar mega heet en kwam je af en toe een keer langs een stromend beekje, waar je dan overheen moest! Soms voelde je je best even verdwaald,want alles lijkt op elkaar en de inmens grote bamboescheuten wreven door de wind langs elkaar waardoor een piepend geluid ontstond en we echt helemaal niemand tijdens de toer buiten ons zijn tegengekomen!

De volgende dag zijn we naar een Jungle Safari geweest en daar kon je Tijgers, krokodillen en nog meer beesten echt van dichtbij zien! We hebben zelfs met een welpje even op schoot gezeten. Dat was ook heek indrukwekkend, want in NL kom je nooit zo dichtbij en nu kon je als je durfde ze zelfs aanraken door de tralies! En met een safaribus reden we dan ook nog door hun gebied en kregen ze te eten, nou toen konden we zelf even ervaren hoe het is om in de kooi te zitten en dat hun lekker vrij rond liepen! Het zijn wel mega grote en mooie beesten. Ook heel grappig was dat we de Kroko´s konden voeren je kreeg een hengel met een stuk kip eraan en dan moest je proberen de kroko´s zoveel mogelijk te laten bewegen en dan leek het soms net of ze bleven slapen en dan ineens HAP weg kip!
Wat ook heel grappig was, was de Beerkat dat was een zwarte kruising daarvan en zijn zweet rook naar popcorn best lekker!
Dat was een korte beschrijving van het Jungle gebeuren!

Als het kan stuur ik mijn laatste berichtje vanavond, en dan morgenochtend op naar het vliegveld!!

• 26 Januari 2008 - 07:47

Jan&toos:

Leuk om weer even met jullie op reis te zijn! We zien ernaar uit om jullie morgenavond weer te zien!!! goede reis terug!!! hopelijk kunnen jullie wat slapen onderweg. Groetjes aan allemaal!!!

• 26 Januari 2008 - 13:24

Ingrid:

Ik hoop dat de vlucht helemaal ok verloopt! Zoals ik het zo lees, is het vast afschuwelijk om weer naar huis te gaan. Zelfs een maand gaat snel voorbij. Maar ik ben blij dat jullie komen, heb ook weer een hoop te vertellen.
    Dus! Dan kom ik snel weer langs, er komt weer een vakantie tegemoed. KUS! Tot snel
    liefs inkie

• 26 Januari 2008 - 16:19

Sven & Denise:

Hoi hoi!

Een hele goede reis naar huis! Volgens Donato zitten jullie straks bij zijn moeder in het vliegtuig! Die komt zondag avond ook aan op schiphol! Grappig! Nou we horen wel of jullie veilig in NL zijn aangekomen.

Liefs,

Sven en Denise