Party in Guimba - Reisverslag uit Santa Quitéria, Brazilië van siljabresser - WaarBenJij.nu Party in Guimba - Reisverslag uit Santa Quitéria, Brazilië van siljabresser - WaarBenJij.nu

Party in Guimba

02 Februari 2013 | Brazilië, Santa Quitéria

Het 50 jarige huwelijks jubileum van Norma (zus Phil) was volgens mij een succes! De filipino's blijven ons telkens weer verbazen en blijkt toch dat ik een ware NL'der ben ;)! De geur van een kopje asperge cup a soup rook hemels gister! Er werden 2 varkens geslacht en pannen zo groot heb je ze nog nooit gezien met eten voorbereid om het hele dorp te voeden! Dus stel je voor loopt je naar de drukte toe om te kijken hoe ver het vordert, liggen er 2 varkenskoppen op plastic stoelen en een geitje in de pan! muziek staat zo OORVERDOVEND hard dat oordoppen bijna niet meer hielpen! die koppen werden s'ochtends om 4:00 naar de markt gebracht en daar aan de gril gehangen! De hele dag was iedereen druk in de weer en werd Bart zijn fitness toestel omgebouwd tot bar! En laat het nou echt de heetste dag tot nu toe zijn zonder een zuchtje wind......iedereen liep hier te puffen van de hitte hAhaha!! De thema kleur was Geel! Nou makkelijkere kleur is er gewoon niet haha!!
Zaterdag avond na 19:00 stond er een grote kring plastic stoeltjes en werden er dans optredens gegeven van jong en oud traditioneel en aardig modern (aauhhmmnastyuchuch) haha....en dus kon ik niet uitblijven 1 nr Zumba samen met Laura te geven en daarna nr 2 als workshop....nou wat hebben wij gelachen met de eerste 2 stappen die ik nam sneuvelde mijn slipper al waarop Laura dacht he das een goed idee en schopte die van haar ook uit, stonden we daar met onze stoffige bruine pootjes, na 1 min rood bezweet naar harte lust te shaken!! Een ware hit voor het dorp hier hahaha...zo leuk dat Ferdie (man van LetLet nicht v Bart) ook meedeed en ik hem al duwend in de juiste richting soms meenam real Funny!! Die gast is zo soepel hij zou er zijn werk van kunnen maken ;) tegen de tijd dat we klaar waren had iemand mijn slipper al gerepareerd en na een tijd de cocktail bar te hebben beheerd pakte we het boeltje in toen de spullen een beetje op waren en ik sommige gratis profiteurs zat was Hahahaha...Laura danste ondanks haar antibiotica naar harte lust mee en maakte een hoop nieuwe vrienden nu roept namelijk het halve dorp haar naam als we langs rijden!! Hey Laura!! En zwaait maxima naar harte lust om het volk te begroeten! Het koken ging tijdens dit feest gewoon door en een hele dikke Filipijnse stond wild mee te bouncen terwijl ze de groenten in mootjes hakte....ik kon mijn ogen er niet vanaf houden zo fantastisch!! De koks zijn ook niet meer bed gegaan die gingen onvermoeid tot de volgende dag door! Nadat Bart en ik om 3;30 ons warme bedje opzochten galmden de echo's van muziek en zang gewoon door en toen wij opstonden was het nog steeds in volle gang! Vanochtend zou iedereen plaats nemen aan geel gedekte tafels en het heerlijke eten mogen opeten! Allemaal netjes gekleed schranzen ze het naar binnen om plaats te maken voor de tweede groep gasten! Dus klaar betekend ophoepelen..en staan er al mensen te wachten om daarna te mogen eten!!..nou het werk van dag en nacht vloog er zo doorheen! Het smaakte heerlijk overigens. Toen bleven we daar een beetje rondhangen maar het was zo heet dat toen we zagen dat al meerdere familie leden hun outfit hadden verruild voor de slippers en korte box wij een ijsje zijn gaan halen. De muziek werd die middag verruild voor een karaoke machine en ook deze ging tot in de vroege uurtjes door! Nadat ik Mariah en Withney in 1 nummer had proberen na te blèren wilden mijn fans meer maar na 4 nummers stopte ik op mijn hoogtepunt haha.....de groep mannen die volgens mij te dronken waren om naar huis te gaan zaten er vervolgens maandag ochtend nog steeds!! Niet te geloven. Bij de vorige blog nog wat foto's toegevoegd en hierbij de kaart van Palawan, de rode weg zijn we omhoog gereden en vervolgens terug de rode weg en dan steeds weer naar de linker zee kant San Vincente en weer terug Port Barton andere weg terug, Sabang en al die wegen waren zonder glad wegdek of überhaupt een wegdek!! Morgen gaan we na een aantal saaie dagen Laura 100 Islands laten zien en ws op het strand slapen ;) oi oi oi.....het tentje had namelijk de vorige keer niet zo veel zin alleen na het spinnen verhaal van Bart....ie!! En dan komen we vrijdag al weer terug. Onze reis naar Cebu is bijna geboekt morgen belt het reisbureau of ze misschien goedkopere tickets hebben aangezien die toch nog aan de dure kant zijn voor € 13,00 meer vliegen we incl eten al naar Hong Kong! Ja ja je leest het goed 26 feb gaan we 2 dagen Hong Kong verkennen! Als we veel lachen komt het waarschijnlijk wel goed aangezien we dan een beetje chinees kijken!!! Voor hetzelfde geld hadden we anders ons visum moeten verlengen en nu moeten we alleen nog hotels zoeken! Heeft iemand nog een snelcursus Chinees?

• 02 Februari 2013 - 20:42

Mama:

snelcursus chinees veel lachen en buigen dan moet het goed komen.
    grt mama