Puerto Princessa - Reisverslag uit Bantog, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Puerto Princessa - Reisverslag uit Bantog, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Puerto Princessa

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2013 | Filipijnen, Bantog

Puerto Princessa is toeristisch maar best leuk! Om de tijd goed te benutten hebben we een city tour genomen en gelukkig hebben wij zoveel lol met de gids en mensen uit het busje gehad want de rest was een beetje....tja....niet voor ons haha!! Laura heeft wel een krokodil vast gehouden en een beer die naar popcorn ruikt! Dat was op een crocodile farm, maar ze zaten echt in te kleine hokken de laatste Krokodil was vorig jaar nog gevangen in Palawan nadat hij een visser half had opgebikt! Tja, dan is de kust niet meer veilig en vangen ze hem. Ze hadden een skelet en huid hangen van een hele grote die daar was gevangen echt een dinosaurus gewoon!! De Iwahig gevangenis hebben we maar een heel klein stukje bezocht dat zijn gevangen die op een hele grote boerderij echt een stuk land op dit eiland hun tijd verder mogen uitzitten en sommige na goed gedrag zelfs met hun familie. We hebben hier wat gerecyclede sleutelhangers gekocht omdat ze die van het plastic van een fastfood keten maken goede oplossing vonden wij! Het strand wat we ochtend eerst hebben bezocht blijkt door de eb en vloed een soort mangrove te zijn het strand ligt bezaaid met krabbetjes, slakken en slijkspringertjes. De takken zijn echt wortels boven de grond leuk om te zien. Laura en Bart maakten al snel weer vrienden met wat hangjongeren die de snorkel spullen ook erg leuk vonden dus ook hier vermaken wij ons wel :) In het restaurant wat we uitkiezen eet Bart Krokodil en Laura en ik Blue Marlin jaja...delicious! Even wat leuke gebeurtenissen waarom we het nog steeds grappig vinden met zijn 3'en naast het feit dat Laura en ik nu helemaal geen fatsoenlijk Nederlands meer spreken en er nu echt de gekste zinnen uitkomen gebeuren er soms kleine dingen waar je eigenlijk bij moet zijn maar ik ga jullie proberen "the moment " te laten beleven: stel je voor....al snorkelend in een hele ondiepe baai en zo troebel dat je niet verder dan armlengte kan kijken snorkelen we aardig ver uit elkaar naar onze bestemming en dat je niks kan zien is best freaky dus bouwt de spanning zich al een beetje op......bijt er ineens een koraalvis in mijn been (dat het dat was wist ik pas later) dus ik spring uit het water al ieuw gillend zwem ik verder en zenuwachtig lachend hoor ik Laura zeggen wat is er? Wat was dat? Haha en die moest nog mijn kant op komen!....Op een andere moment rijden Bart en Laura achter mij op de motor in een donker steegje richting het hotel en het is al donker hoor ik ineens Bart heel hard gillen nou ik schrik mij echt het apenzuur en vervolgens hoor ik Laura hyena achtig lachen en denk nu echt What the Hell? Dus we rijden door en ik kon niks zien want ik keek recht in de koplamp.............heeft Laura de hik en had Bart er genoeg van....echt he!! Het hele omliggende gebied vroeg zich denk ik af wat daar gebeurde! Op een ander moment in een souvenirwinkel opent na lang kijken Laura een sieradendoos....loopt er.......een spin uit zo op haar hand Hahahaha.....Damaris ik denk dat jij erin was gebleven!!
Woensdag hebben we een relax dag genomen en op het strand gelegen, het strand begon met een groot bord "kijk uit voor vallende kokosnoten" de moeilijkheidsgraad was dat het een bos bestaand uit palmbomen was!! Na daar doorheen te zijn gerend zijn we in de schaduw gaan liggen op ons comfortabele reishanddoekje waar de billen net op pasten! ;) Na een maand zonder tv hebben we heerlijk nog ff HBO gekeken voor het slapen gaan want jaja deze kamer heeft tv! whohooo!! en om 5:00 ging de wekker weer! Op weg terug naar Guimba!l
Shoppen is Laura, Bart en mij echt op het lijf geschreven maar na een lange dag reizen en nog even shoppen in manilla die om 5:00 gister begon kwam Laura toch een beetje ziek thuis, nadat zij zich tot nu toe als een van de beste reizigers qua eten en aanpassen heeft bewezen houden we kotsie nu goed in de gaten en is wakker geworden zonder koorts dus we dachten misschien is die er met een rustige dag weer zo bovenop! NOPE!! Ik dacht echt die heeft Denge (knokkelkoorts) toch maar even een bloedtestje in het ziekenhuis gedaan en gelukkig was dat het niet, wel wat verhoogd ontstekings gehaltes dus ze dachten blaasontsteking hiervoor heeft ze antibiotica gekregen, maar op zich voelt ze zich niet mega slecht dus Holland she's ok!!

  • 26 Januari 2013 - 10:42

    Ingrid:

    Ik voel de humor :D grappig hoe het leest zie ik het helemaal voor me.
    Wel een hoop wat in je been kan bijten daar!!!!!!! Al zou ik ook wel een Dion crocodil willen zien, misschien niet eten, ze zullen wel niet zo gezond zijn net als roof vissen..

    Noa kan jullie nog aanwijzen op de fotos, wat ze denkt weet ik natuurlijk niet, maar we praten weleens over de Filipinos :p ze is zo schatje, ik zei eergisteren dat ik de (zo sprak ik het uit) kaake in de oven ging zetten, aldus cake. Nu zegt ze de hele dag Kakka, haha. Volgende meilpaal, let op wat je zegt!! Lol

    Ik ben erg benieuwd naar foto's van die crocoldillen, en klinkt goed van die straffen uitzitten, eventueel met familie. Afhankelijk wat ze gedaan hebben. Familie en kinderen mogen niet de dupe worden, leuk.. Hier ligt nog steeds sneeuw en ijs, dit weekend is het laatste heb ik gehoord, verlang ook wel naar de lente. Lekker fris en fruitig!!!!!!!!!!!!!!!

    Tot contact, en snel!!!!!!!!! Liefs van Martijn, Ingrid en Noa.
    We missen jullie!!!! Wensen jullie veel plezier ^^

  • 26 Januari 2013 - 10:42

    Ingrid :

    Dion is dino, niet die franse plaats hoor

  • 26 Januari 2013 - 19:31

    Klazien:

    het kon niet uitblijven he laura moet toch een keer ziek worden.
    maar blijf doorgaan met genieten.
    ik lees dat jullie dat wel kunnen.
    ik had verleden jaar gelezen dat er een grote krokodil was gevangen met foto
    gezien.grt mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 48314

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: