auteur Laura Part 2!! - Reisverslag uit Dalumpinas Oeste, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu auteur Laura Part 2!! - Reisverslag uit Dalumpinas Oeste, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

auteur Laura Part 2!!

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2013 | Filipijnen, Dalumpinas Oeste

Part 2: hellooo! Ben ik dan eindelijk weer! Duurde even maar ja was zo overdonderd met wat ik allemaal zag. Zodra we thuis kwamen van een dagje weg was ik meteen vertokken:P ik krijg iets teveel prikkels hiero:P Ik weet ook even niet waar ik moet beginnen:P ik zal maar beginnen bij mijn ervaring in Baclaren / in Greenhils. Pffffff wat een drukte dat als eerste;p maar wel super veel spullen en dan heb je daar ook alles te koop! Baclaren is echt een markt en je kan er uren in rondjes lopen, binnen en buiten. Kraampjes overal naast elkaar gepropt en iedereen probeert iets bij je te verkopen:p overal wordt je geroepen:p de mensen zijn er wel heel komisch:P En je hoort allerlei geluiden door elkaar heen! Het verkeer dat er dwars door heen gaat probeert de mensen opzij te krijgen met bijvoorbeeld " psssst" en kusgeluidjes:p xD echt komisch! ook aan de geuren ontkom je niet:P naast lekker etens luchtjes komen er uit het niets ranzige afval luchtjes en nog veel meer voorbij, soms blijft je slipper een beetje aan de grond plakken van een of ander afval :P Greenhills heeft echt ook heel veel spullen maar is totaal anders! daar heb ik toen ook een en ander gehaald. Ik denk dat ik even goed moet kijken hoeveel ik nog kan uitgeven:p hèhè je ziet ook zoveel leuks. Het is ook wel een grote markt vanbinnen maar daar heb je dus al die merk spullen, souvenirs en een megagrote parel afdeling!! Dan kan je wel even bedenken dat ik mijn ogen uit keek! Allemaal sieraden , mijn ogen plopte er die dag bijna uit:p. Bij het afdingen ging het minder ik was het wel soms aan het proberen maar moet nog veel leren, maar daar helpen silja en bart me bij dus hopelijk komt dat goed:p. Part 3: Reis in Palawan was echt mega gaaf! Met motor en motorscooter over wegen heen die je heen eens wegen kan noemen!! Zand, gaten en kuilen, modder poelen en stenen het was geen pretje. daarbij zaten ik en bart plus een backpack op een motor en dan een steile heuvel opxd, arme Silja die door elkaar werd geschut op de motor scooter:P met 2 backpacks ! Ja heel avontuur was dat! maar wat een uitzicht hadden we! Midden in de jungle en uitzicht op de zee! Wat een vakantie! Onderweg ook nog eens chimpansees tegen gekomen en dat was heel bijzonder:D de natuur was zo mooi daar! Ook het snorkelen was zo gaaf! Ik heb tussen allerlei vissen gezwommen en het gaf zo'n kick! We zwommen door een gat van een rots en als je daar door geen dook leek het net alsof je in een aquarium zwom zo gaaf! En dan kwam je ook nog eens aan bij een klein strandje uit. Mijn eerste keer snorkelen is dus een hele ervaring geweest. Bart en ik probeerde diep te duiken zodat we dichter bij het koraal konden komen en door de vissen heen konden zwemmen:) ja heel mooi was dat! Met het bootje ging je dan naar verschillende plekken toe om te snorkelen en anderen dingen te bekijken. Heel gaaf waren de Hopping tours! Twee dagen nog wel! Het hotel waar we sliepen was iets minder :p heb als een filipino op de grond geslapen maar goed moet je voorstellen dat het op een hutje leek waar Allemaal beestjes kunnen zitten en dat ik daarom eerst alles heb afgezocht:P midden in de nacht wordt ik weer Wakker van een geluid wat ik op dat moment niet kon plaatsen van welk beest het was MAAR het leek alsof het onder het bed vandaan kwam waar ik met mijn gezicht naar toe lag!!!!! :| en ik had een vermoede dat et van een een of ander reptiel beest kon zijn. dan kan je wel begrijpen dat ik toen wel niet meer goed kon slapen:p hehehe. Volgende morgen hoorde ik dat het een hagedisje was:P hAhaha. Gelukkig. Oh jongens ik ben zo laat met mijn reisverlagen:P ik maak te veel mee zodra de dag voorbij is ben ik zo moe en moet ik even alles verwerken in mijn dromen of de nacht goed opletten voor rare beestjes die letterlijk overal en nergens rond lopen te kruipen:P aangezien jullie de verslagen van sil al hebben gelezen kan je wel begrijpen hoe gaaf en leuk de tripjes zijn:p jongens het begint steeds meer op het programma Peking express en fear factor te lijken!!! Geen grapje!

  • 04 Februari 2013 - 19:45

    Ingrid:

    Iehllllll beestjes!!!!!!!!!!!

  • 07 Februari 2013 - 21:33

    Naomi:

    Lieve Laura,
    Ik ben al een week geveld door de griep maar daardoor heb ik nu wel heerlijk en eindelijk alle verslagen kunnen lezen, lekker met mijn fleecedekentje op de bank.
    En ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik liever zou hebben... griep of beesten die een groot gat in mijn buik prikken, vissen die bijten in mijn been (Silja, je blijft er wel heeeeel cool onder!), kakkerlakken, kwallen, plankton wat in je lip bijt, ... en dan zag ik nog een foto van zo'n heel gevaarlijke duizendpoot? Die zijn in tropische landen veeeeel groter dan de rupsjes die wij hier hebben voorzover ik in documentaires gezien hebt. Yugh!
    Ook jij bent een stoere hoor Laura, met antibiotica nog zumba dansen (als ik de boel niet door elkaar gooi) grotten in duiken, zwemmend tussen de zeeslangen, aaaargh, ik moet er niet aan denken. Ik heb in Mexico één keer van die grote lange vissen me zien aanstaren, ben de naam even kwijt ... barracuda's waren het geloof ik... die hangen doodstil in het water, maar hebben zo'n gemene bek en zijn volgens mij ook best gevaarlijk. Nou, toen had ik het wel weer redelijk gehad met snorkelen :)

    Maar aan de andere kant spreekt er uit jullie verhalen één groot avontuur, met ervaringen die je ook wel weer een andere kijk zullen geven volgens mij op wat je denkt aan te kunnen en op hoe goed we het hier hebben als het gaat om beestjes, stroomvoorziening, hoe de wegen zijn aangelegd etc ;oP

    Je wilde trouwens zo graag het 'prediken in de rijstvelden' zien ... is daar nog wat van terechtgekomen?
    Nou, ik hoop dat jullie nog heel wat moois mogen meemaken en zien, hoewel er nu al genoeg is om te 'verteren' ... zo te lezen zijn jullie daar 's nachts heel druk mee bezig hahaha. Bedankt dat ik dit mee mag lezen, echt supergaaf. Vanuit een weer wat kouder wordend Nederland veel liefs voor jullie allemaal! Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 48221

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: