El Nido Hidden Paradise!! - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu El Nido Hidden Paradise!! - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

El Nido Hidden Paradise!!

21 Januari 2013 | Filipijnen, Bancaobancao

El Nido! Hidden Paradise!?

Na de terugvlucht te hebben geboekt Bart zijn paspoortkopie te hebben opgehaald en na lang in de wachtrij te hebben gestaan ook nog onze toegang tot the underground river in Sabang te hebben geboekt zetten we onze reis voort richting El Nido vanaf Puerta Princessa. We zijn van plan dit in 2 dagen te doen en in Port Barton een tussenstop te maken. Na al 3/4 uur te hebben gereden beginnen mijn knieën aardig pijn te doen en Laura en Bart beginnen zadelpijn te krijgen komen we erachter dat we de afslag voorbij zijn gereden hmm dan maar door in Roxas aan zee eten we wat maar zo mooi is het nou ook weer niet dus besluiten nog een stad verder te pakken. In de tussentijd weet een (wat op een wesp leek) beest in mijn shirt te vliegen en in mijn buik te steken, mega zeer man!! je zag echt zo'n prikgat!!We vinden het gaaf om verder te rijden want het berglandschap word steeds mooier. Aangekomen in taytay is het al 17:00 en vragen we bij een checkpoint hoe ver het nog is naar El Nido aangezien we nu op n berg zitten en niet veel opties voor een hotel zien. Nou zegt hij: een uur... 40 km , Bart zegt ja niet meer? Nee!! Een uur! Dus besluiten we de proef op de som te nemen en door te rijden in plaats van in dit saaie iets vage plaatsje te blijven...de weg is tot nu toe prima en op wat langs scheurende tour busjes en auto's na aardig rustig! De mensen zijn allemaal heel vriendelijk en zwaaien zo nu en dan ff! En toen nog geen 100 meter verder begon het allemaal, de mooie weg stopte en veranderde in een woest landschap. Vol stof en graffel reden we verder al slippend en remmend berg op en af. Ik kreeg op mijn scooter steeds meer weg van een cowboy op een wild paard! Wat een hel! De keien leken steeds groter te worden en als er een vrachtwagen langs reed werden we half gezandstraald! Ik was al zo ver dat ik echt dacht er moet nu zo wel n stadje komen hoor anders is het niet meer leuk en het werd steeds donkerder!Toen zagen we eindelijk een bord El Nido 31 km dikke domper en met deze snelheid......voor mijn gevoel crosste ik echt mega hard door de heuvels en hoopten we in een dik half uur aan te komen, het werd steeds donkerder en de keien steeds groter! De kilometers tellen we echt af op de teller en dan gelukkig is het laatste wegdek 5 km glad ahhhh yes yes yes!! En daar is het begin van het stadje, het eerste hotel nemen we niet aangezien we dat een beetje duur vonden maar het eerst volgende blijven we! Voor maar 14 euro per nacht slapen we hier alleen slaapt ons andrelon meisje op de vloer! Mooi he!! En moeten we de bad"hut" delen het scheelt dat de eerste nacht er nog geen buren zijn! Na een nacht gevochten te hebben met de klamboe die steeds naar beneden viel (man je schrikt je helemaal lam!!) en buiten naar de jungle geluiden te hebben geluisterd werden we overhit wakker omdat de stroom eraf gaat om 6:00 en de blower uitvalt!! Pff!! In ons kleine jungle hotel drinken we een kopje koffie en eten rijst met gedroogde vis. We gingen Island Hoppen........Super gaaf!!! Toren hoge rotsen wisselenden elkaar af en vormden de eilanden verborgen stranden en ingangen naar grotten en lagunes. Een soort eiland King Kong taferelen, El Nido is echt prachtig en het snorkelen gaaf in 1 grot kijk je onderwater zo in het aquarium van Burgers Zoo. Aan het einde van de dag ging het regenen en gingen we zwemmen op het strand waar een scène van "The Beach" gefilmd was super mysterieus werd het daardoor. Ik hoop de foto's binnenkort erop te kunnen zetten hiervan. S'avonds gezellig met wat hotel gasten een biertje drinken en wat eten op het strand werd een heel avontuur, een gezelschap uit Nl, Duitsland, Denemarken en Japan ging samen voor het eerst Krokodil eten......Hmmm.. Door de kruiden kon het ook rund zijn of zo haha! De duitsers waren we onderweg tegen gekomen maar wat we niet wisten is dat hun een kapotte band hadden gekregen kan bijna ook niet anders met zijn 2'en op een scooter en moesten verder per bus echt erg!! Voordat de avond eindigde zag een aardig door een soort palmwijn bedwelmde oude man een super gesprekspartner in Bart! Hij kon Kung-Fu en wist alles ;) alleen toen hij in de zee ging staan pissen en mij daarna een hand wilde geven zette ik het op een lopen. Terug naar het hotel nu met een Deense en een Japanse extra op de motor naar het hotel kropen we in ons bedje nadat Laura de boel op beestjes had geinspecteerd. Het is wel heel leuk om te zien dat deze plek echt mensen van over de hele wereld aantrekt en dat iedereen zo aardig met elkaar omgaat dat missen we toch wel hoor in NL! Dag 2 gingen we een andere tour op de eilanden doen het waaide heel hard dus waren de golven gigantisch en op de terug hebben we dat geweten wat een ruige zee! Maar heerlijke dag visje bbq'en op het strand en vers fruit goed verzorgd. Zeker Palawan is vanaf nu de mooiste plek van de Filipijnen! Hier konden we nog wel n week blijven, maar maandag moeten we bij Sabang zijn. Bijna 300 km hebben we donderdag al gereden op onze gehuurde bikes! Tot snel! ;)

• 21 Januari 2013 - 19:34

Ingrid:

Gaaaf!!!!!!!!!!!!!!!!! Wacht met smart op foto's!!!!!! : D

• 21 Januari 2013 - 22:40

NathjePatatje:

Wordt nu wel heel nieuwsgierig naar de foto's .