Traveling to San Vincente, to Port Barton and Saba - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Traveling to San Vincente, to Port Barton and Saba - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Traveling to San Vincente, to Port Barton and Saba

23 Januari 2013 | Filipijnen, Bancaobancao

Na zonder water, stroom of verbinding te hebben gezeten moeten we het mooie El Nido verlaten en is ons plan om richting Port Barton poging 2 te vertrekken. Onze kleren zijn nog vies en stoffig van de heenweg, maar ja over een uur zou het weer hetzelfde zijn....we zeggen iedereen gedag en vertrekken lekker vroeg zodat we van het uitzicht kunnen genieten wat een prachtige jungle zeg! De weg is echt mega slecht en ik snap niet hoe ik hier zo overheen ben gecrosst donderdag Onze weg leid ons eerst door een nieuw Jungle pad wat droomplaatjes weergeeft maar het rijden is echt afzien, de weg is geen beton en soms zijn er sporen ingetrokken door de regen en vervolgens is er hier geen vangrail! Op naar San Vincente waar wij een prachtig uitgerekt strand vinden waar alle toeristen in El Nido juist naar op zoek waren en hier is het gewoon uitgestorven! We huren een strandhuisje bestellen een jonge kokosnoot die ze vervolgens met een hele lange stok met gevaar voor hun leven uit de boom halen en besluiten snel een duikje te nemen! Tijdens het snorkelen in El Nido zaten er niet alleen aardig wat kwallen maar we hadden ook overal kleine beetjes tijdens het zwemmen en dat bleek plankton te zijn man ik kreeg er 1 op mijn lip ai!! Vanaf San Vincente blijkt de weg die de kaart aangeeft niet meer in gebruik te zijn omdat er geen bruggen staan dus moeten we terug naar Roxas maar we nemen een andere weg door de Jungle, deze weg zijn ze opnieuw aan het uitgraven of is nieuw dus er rijd bijna niemand en is echt alleen maar zand en onze motor en scooter bewijzen zich als echte werkpaarden! Als we dan eindelijk weer bij de weg komen rijden we naar Port Barton en verrast de weg ons weer met nog meer "rough road" maar dit keer met waterplassen, de plas die ik kies gaat gelukkig net tot mijn voeten (Bart zijn tas staat daar) en komen we om 17:00 aan we vinden een prachtige kamer en nemen snel een duik het gele stof van de Jungle lijken wel zandbakken te hebben gevormd in neus en ogen en mijn witte vestje nou ja.....never gonne be white again denk ik!! Heerlijk deze plaats is werkelijk ook prachtig en jammer genoeg kunnen we hier het snorkelen niet uitproberen want dat schijnt hier goed te kunnen! We bestellen heerlijk eten, alleen ik denk dat ze mij als Rus aanzagenaangezien de cocktail die ik bestelde uit een aardig glas pure Vodka bestond met een iets sterker percentage dan normaal "hik" ;) nu eerst wat slapen....alleen zelfs als het stil zou zijn..is dat nog niet eenvoudig met de malaria tabletten die volgens mij je diepste angsten in je dromen aardig je fantasie op hol brengen! Nadat ik de voorgaande nacht meerdere malen ben wakker geworden hoor ik nu Laura al mompelend wild om zich heen slaan haha! Om 6:00 vertrekken we richting Sabang en hopen nog wat leven in de Jungle te zien zo vroeg, de dorpjes worden ook wakker en je ziet overal kinderen in uniform naar school vertrekken heel grappig zo midden in de Jungle, ze ruiken heerlijk naar zeep en zien er fresh uit hihi. Mooie vlinders en een eekhoorn kruisen ons pad maar meer bijzonders niet. We racen naar onze reservering in Sabang en we rijden dat in 4 uur! We vinden daar 2 fillipino's om de boot mee te delen scheelt toch weer € 5,5! :) en gaan naar de grot. Wat is dat mooi zeg degene die voor in het bootje zit moet de lamp bedienen en de gids was hilarisch! Hij had natuurlijk ook 17 jaar al op zijn grapjes kunnen oefenen maar echt mega leuk. Wat hebben wij gelachen zeg, en vol met vleermuizen hing het daar nooit geweten dat ze aan 1 pootje hangen en na het uur omwisselen zag er heel grappig uit. Het was pikke donker daarin en druipte water naar beneden. Op de terugweg naar de boot zagen we idd de aapjes en monitor lizzard wat een beesten zeg die lizzard is echt groot!! Yeuhh!! eindelijk jungle dieren gezien hihi. Terug in het stadje wat eten en souvenirs kijken en terug naar Puerto Princessa en toen...zag ik voor mij nog net een staartje het bos weer inspringen ik gebaarde Bart te stoppen en tuurde de Jungle in en zagen een hele grote aap in de bomen zitten eigenlijk een heel groepje, heel stil stonden we naar hun geluiden te luisteren net Burgers Zoo maar dan real life. Ons hele Jungle avontuur nog net op tijd beloont! Na 700 km te hebben gereden waarvan de helft zeker Jungle schrikken de verhuurders zich helemaal kapot hoe smerig de bikes zijn geworden haha, over het extra geluid wat mijn scooter is gaan maken horen we niks maar betalen wel een kleine bijdrage voor het wassen. Dit was zeker de mooiste ervaring tot nu toe, wat zullen we heerlijk slapen vannacht.

• 23 Januari 2013 - 09:06

Ingrid:

Echt in de jungle zijn, heel bijzonder.
    :D

• 23 Januari 2013 - 12:53

Anouk:

Wauw!!!! Wat onzettend gaaf en wat een mooi foto's!! En dat bekijken met hier nog steeds een laag sneeuw en vrieskou.......! En jullie bruine kleurtje!!!! Aaaaaaaah. Wij willen ook! Haha. Geniet er van he! Voor je het weet is het alweer voorbij! Groetjes aan iedereen! En aan Hans natuurlijk. Die is onderweg als het goed is?

Liefs Anouk en Peter

• 24 Januari 2013 - 09:08

NathjePatatje:

Dat was zeker tof en afzien, zo maak je nog eens wat mee. Die tijd hebben wij gehad whahahahaha.
    Veel plezier nog. grs. Nathaly