Most scary and beautifull moment in one day! - Reisverslag uit Bagong Silangan, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Most scary and beautifull moment in one day! - Reisverslag uit Bagong Silangan, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Most scary and beautifull moment in one day!

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2013 | Filipijnen, Bagong Silangan

Na een klein incident met het pinautomaat vanochtend, ik kreeg namelijk geen geld maar het werd wel afgeschreven, gingen wij onderweg naar Apo Island. Met een goedkope bus werden we er ergens langs de weg eruitgegooid en moesten een barangay (wijk) inlopen op dat moment denk je echt.....doet iedereen dit? En waar komen we terecht? Omhoog kijkend dat door de wind er geen kokosnoot op de kop valt komen we bij het strand aan waar we een boot kunnen huren om naar het eiland te varen. Het zand hier is stralend ZWART..ja echt....super glinsterend lijkt het wel een grote edelsteen. De tassen gaan onderin de kleine boot, we passen samen met een Fransman en de bestuurders er echt net op en betwijfelen of het daar wel droog in blijft aangezien het water wild is! En dan varen we uit, het helse kabaal van de motor valt in het niets op het moment dat we met zijn allen erachter komen dat de golven steeds groter blijven worden en de kriebels in de buik zich ook steeds sterker ontwikkelen als je door de golven heen en weer gaat. De Fransman vreest voor zijn spulletjes die meer dan € 10.000 waard zijn en Laura aan haar net 1 dag nieuwe telefoon! De golven blijven groter worden en dat we zijn uitgevaren verbaasd ons! Bij elke plons water die we over ons heen krijgen kijken we naar de ruimte met onze spullen dat kan toch nooit goed gaan? Dat het kleine bootje is uitgevaren vinden we toch wel best spannend we kijken namelijk echt een eind naar beneden als we bovenop de golf varen!! En dan als het minder lijkt te worden hebben we de grootste nog niet gehad we zitten met de gezichten naar elkaar toe dus als een golf van de zijkant komt val je er naar achteren in...bbbrrrr not really nice haha echt "Cast Away" vlot gelijke taferelen! Zeik nat komen we aan mijn tas is ook helemaal nat nog geen droge onderbroek maar alle andere tassen met belangrijke spullen gelukkig droog. Het hotel op APO Island is vol dus belanden we in een soort boomhut met 5 kamers. 1 wc en 1 bak met water om je te douchen! Het water word omhoog gebracht met de hand en opgepompt uit de put. Voor minder dan € 9,00 slapen we!! Yeah...hiervoor kunnen we nog wel wat langer blijven haha. Eerst wat eten en dan snorkelen. Na een heerlijke maaltijd in het restaurant van het hotel waar we lang op moesten wachten doken we de zee in en het scheelde niet veel of we springen zowat op een zeeschildpad ahhhh!!!!! Zo gaaf daar zien we hem weer, 4-6 verschillende zien we er wat een prachtige beesten de tekening op hun schild, hoe ze je aankijken met hun grote ogen en ze zijn echt maar 1/2 meter bij ons vandaan. Net zoals wij hebben ze zuurstof nodig dus af en toe zwemmen ze naar de oppervlakte om lucht te halen en dan heel rustig zwemmen ze weer weg om eten te zoeken. Onze dag kan niet meer stuk!! En even verderop waren er nog een aantal gaaf hoor in ondiep water waren ze aan het zeewier aan het happen, het mooiste was nog dat een clownsvisje de schilpad aanviel omdat hij te dicht bij zijn huisje kwam, na een paar keer tegen zijn kop aan te hebben getikt ging hij ook weer weg :) Na een poosje krijg ik het koud en ga de zee uit maar Laura en Bart bleven er zeker nog wel een uur in! De foto's zijn ook echt fantastisch geworden.
En toen gingen we slapen want tot 21:30 was er maar stroom. 'S nachts werd ik wakker en ik twijfel nog steeds of ik het volgende wel moet opschrijven maar we kunnen het maar niet vergeten! We horen tegen de muur een bonk en daarna een kreun alsof het van een beest is. En omdat we net 2 uur sliepen moest ik eerst even wakker worden maar met de derde keer dat het zich herhaalde was ik toch wel klaarwakker, was het iemand in een andere kamer die aan het dromen was? nee want het geluid werd luider en kwam dichterbij. Naast onze kamer was de wc en we hoorden het geluid wat leek van een krakende deur die door de wind werd meegenomen en bleef aanhouden. De storm buiten werd steeds erger en mijn shirtje wat bij het raam (bestaand uit gaas met plastic luxaflex) hing te drogen, waaide al aardig heen en weer. Na nog een flinke bonk en echt een schreeuw alsof er een wild bezeten beest achter de dunne deur stond dachten we dat het gestopt was. Laura ik en Bart waren intussen allemaal wakker maar praten deden we nog niet. Maar toen begon het gestommel weer en ik vroeg mij af of er ook andere mensen wakker waren geworden, nog steeds was het pikke donker en "het" bewoog zich dichter naar onze kamer, niemand buiten hoorden we nog reageren dus beetje vreemd was het wel aangezien het lawaai zeker in het hele dorp te horen moest zijn. "Het" belande in de wc en ik dacht echt...wat het ook is het komt zo dadelijk door de dunne muur naar binnen!! En op het moment dat ik dacht ik ga "het" nu een hoek verkopen gaat Bart net naast het bed zitten.....de spanning bouwt zich op en ik hoor Laura fluisteren....."wat is dat?".....zegt Bart " Een dronken gek" haha net wat ik dacht alleen het was zo eng!! Ik had s'middags al wel iemand veel bier zien drinken en het slot wat aan de deur hing krijg je nuchter in het licht al bijna niet open, laat staan dronken pin het pikke donker!! Hij had de deur open gebeukt en omdat alles niet lukte en echt de meeste verschrikkelijke geluiden geproduceerd! De wind werd erger en de hele boomhut leek heen en weer te bewegen het gekraak stopte niet want dat bleek de boom te zijn door de wind. Er viel van alles op het dak en ik hoopte echt dat de takken het zouden houden, na deze lange dag viel ik toch in slaap. Wakker werd ik van de jeuk....volgens mij zaten er beestjes of zo in het bed ik zat onder de bultjes bah! Rond 6:30 ging ik kijken wie er allemaal wakker waren na de geluiden die ik hoorde en toen bleek de kamer van de dronken piloot al LEEG te zijn!?!
Na een paar broodjes bij het eiland bakkertje te hebben gehaald gingen we snorkelen maar door de bewolking kreeg ik het snel koud. We nemen de kans om te duiken met een proefduik en gaan 12 meter onder water en nu komt het.......SUPER GAAF!!!! Wat een prachtige onderwater wereld, ik worstelde alleen de hele tijd met mijn gewichten om mijn middel die klopten niet dus ik was er de hele tijd mee aan het worstelen, maar alle vissen en koralen waren hier wel heel goed te zien. Bart had zijn lucht iets eerder op als ons maar ook net voordat we de boot weer ingingen kwam er een schildpad voorbij WOW! Het bootje die ons terug bracht lag al klaar op ons te wachten.

  • 20 Februari 2013 - 10:14

    Damaris:

    Geen gevaar is te groot voor jullie Dare Devils Man hey schip ahoy on the ocean ergens in the fillipinis
    Moet ik toch nog aan komen varen in m,n bootje om jullie te redden!!!??? :)
    En die vage enge gek midden in de nacht.... weten jullie zeker dat dat niet de nawerkingen zijn van die malaria pillen??? hihi hallucinaties.... nee alle gekheid op een stokje ik was ook pissig naast m,n bed gaan zitten... waiting voor the attack ( weet je nog sil) wij hebben ook zoiets mee gemaakt op vakantie iemand die langs ons bed liep en bleef stil staan... vaag met z,n neus rook hihi konden we ook wel killen toen... maar gelukkig verdween hij geruisloos in de wc waar hij ook geruisloos van af kwam, denk ik..... Maar wie was het? ...:s :)

    hahaah maar jullie take it easy have fun.... en nog maar even en jullie gaan naar hongkong woooohooooo!!!! MISSS you 3 for the world

    xx donkere dikke... but not for long!

  • 20 Februari 2013 - 13:02

    Ingrid:

    Ik hield mijn adem in!!!! Net een triller soms die verhalen van je........ Pfffff
    Kan er niet bij met mijn hoofd. Of het nou jullie verhalen zijn of de hevige vermoeidheid die ik soms voel? Het lijkt allemaal ongeloofwaardig... Gelukkig hebben jullie ook fotos om te laten zien dat er toch echt een kern van waarheid in zit!!!! Oef!

    Wat is er hier spannend.. Uhm, Noa heeft net haar 1e sticker geplakt. Ik had een aantal uur geen warm water en verwarming zojuist? :p afzien jo!!!!
    Oh ja en niet te vergeten, ons bed is ook een maanlandschap, dus wij zitte ook in de Filipijnen hier want de zon schijnt, zo. Je zou het verschil niet zien.

    Kus!! We missen jullie een beetje, een beetje niet want we weten dat jullie plezier maken, en dat is wat telt. X

  • 20 Februari 2013 - 14:21

    Pricilla:

    Haaaaai,

    Woeiiii wat een spannend verhaal. Zat het te lezen met de kids in de klas (ja heel slecht ik weet het...!), zeiden ze; "juf is het spannend??" Jaaaaa, heel spannend!.
    Wat een mafketel. Maar goed dat ik niet mee was. Had die spanning niet overleeft. Hihi. Maar jullie kunnen alles aan volgens mij! En de volgende keer dan ook maar aan de biertjes. Dan heb je geen last van dronken mannen....;p
    Nu gauw het volgende verhaal lezen.

    Liefs Pricilla (Wie??!!!........)
    Was zaterdag trouwens geen Pricilla, had de meisjes namelijk opgehaald met de auto. Kon er ook niks mis gaan. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 48310

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: