"Reizen tijdens een Orkaan is not funny" - Reisverslag uit Tiaong, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu "Reizen tijdens een Orkaan is not funny" - Reisverslag uit Tiaong, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

"Reizen tijdens een Orkaan is not funny"

20 Februari 2013 | Filipijnen, Tiaong

Nadat we onze rugtas hebben ingepakt alle spullen nu zoveel mogelijk in plastic te hebben verpakt stappen we op het bootje. De golven zijn aardig hoog en het zijn niet een paar spetters die we in ons gezicht krijgen maar meer emmers water die we over ons heen krijgen. Na 30 min door elkaar geschud en totaal ingezouten te zijn redden we precies op tijd de bus die we aanhouden langs de weg terug naar Dumaguete eerst lekker eten in winkelcentrum Robinsons want het regent en daarna vinden we snel een goedkoop hotel gelukkig. Ik ben zo moe dat ik door alle geluiden heen in slaap val. De volgende ochtend pakken we onze spullen en om 7:00 zijn we al onderweg in een jeepney naar het vliegveld we zijn benieuwd of we vliegen want het weer is slecht. Er is afgeroepen dat er een orkaan is en na een aantal uur in spanning op het vliegveld te hebben gewacht worden alle vluchten afgelast door het weer, je ziet het water gewoon stromen op het korte vliegstrookje. Een vertraging hadden we minder erg gevonden want terug in de rij waar het een chaos was doordat iedereen moest omboeken,hoorden we dat de eerst volgende vluchten pas weer over 4 dagen gaan!! Om nou 4 dagen in de regen te zitten lijkt ons niet echt wat in een stad die we al hebben gezien dus we pakken de mogelijkheid om met de boot weer naar Cebu te varen dat lukte maar we werden zowat van het trapje naar de boot toe afgeblazen en je mocht pas lopen als er een golf was geweest zo ging het tekeer! Dus golf en rende je over het gladde houten trapje de boot op Go Go Go! Dan denk je wel even....ok er is een orkaan de kustlijn vol ruige golven moet ik nu op dit bootje stappen of niet? De golven bezorgde ons aardige kriebels onderweg en Laura was al aardig reisziek. Gelukkig kwamen we aan zonder dat de boot brak of zo. We kregen gelukkig een zitplaats in de bus want de rit naar Cebu koste wel dik 3 uur en daarna nog een taxi naar het vliegveld. Alles ging goed en om 18:35 zaten we in het vliegtuig met een klein beetje turbulentie naar Manila. Gelukkig kunnen we bij familie slapen daar dus hoefden we alleen maar een taxi te pakken. Een dag later dan gepland bijna opgelicht door de taxi kwamen we gelukkig aan whoohooooo. We kunnen nog wel even gaan koekeloeren in Manila en dan nemen we later de bus terug naar Guimba. Na al 4 vliegvelden zonder schiphol erbij te hebben gezien en er nog 2 te gaan hebben kunnen we daar nu aardig over meepraten denk ik haha!!