On our way to Palawan!! - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu On our way to Palawan!! - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

On our way to Palawan!!

Blijf op de hoogte en volg

16 Januari 2013 | Filipijnen, Bancaobancao

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties op de blogs daar genieten we elke keer weer van!! In de bus naar Manila horen we dat Nederland gebukt gaat onder hevige sneeuwval en koude! De airco lijkt hier ook zulke temperaturen aan te nemen en daarom hebben we een jas aan en knoopt Laura het gordijn voor de blower! Hij is wel van Wifi voorzien dus kunnen we iedereen nog ff wakker houden daar in ons vertrouwde kikkerlandje!! Laura luistert naar wat NL muziek om weer even back to our roots te komen. Na een uur houden we een korte pitstop en vult de bus zich met verkopers van hapjes krantjes etc. Op naar de wc dan maar even, en hoe ik ook mijn best zal doen niet opvallen kan hier gewoon NIET en laat ik nou net in die overvolle wc ruimte waar ik zowat al over het deurtje kan kijken last van mijn buik krijgen! Tja en die bus stopt echt maar een paar minuutjes...na (zonder teveel over deze onsmakelijke catastrofe uit te wijden) dat probleem te hebben overwonnen zoek ik ergens in de pleepot naar een doortrek mogelijkheid en zie ik een geknoopt touwtje ergens naar toe leiden onder water YES hij trekt door! En dan zo onopvallend mogelijk het hokje uitstappen, mijn halve armen insmerend met desinfectiegel loop ik snel terug naar de bus, go go go!!! De verkopers springen nog net op tijd uit de al rijdende bus en daar gaan we weer! Pfff......t avontuur is idd begonnen! ;) aangekomen in Munos lopen we een stukje naar de trein waar gewoon elk station meer mensen bij in stappen, en in NL kan je moeten staan in de trein...heel vervelend....maar hier hadden ingeblikte sardientjes nog zeeën van ruimte!!! Wel heel fijn was te zien dat een heer nog steeds op stond op een dame zijn plaats af te staan!!! Toppertje! Na londense taferelen qua het in de lach schieten te hebben herhaald komen we dan eindelijk aan in Baclaren en jaja daar waren wij wezen shoppen!! Erdoorheen liepen we naar een jeepney (taxibus) en gingen erin zitten, 7-8 man en 3 backpacks ter grote van 2 fillipino's erbij en tja kon nog wel iemand bij.....maar toen moesten we opschuiven...en doorschuiven en nogmaals aanduwen de chauffeur zette nog net niet zijn voet tegen de laatste passagier aan, maar het scheelde niet veel hier was de trein ECHT NIKS bij! Hoe was het mogelijk!!ik kon mijn schouders nog geen eens opspannen laten hangen of mijn hand naar mijn tas toebrengen ging gewoon niet! Na gelukkig een kort ritje flinke warmte met de 2 kerels naast mij te hèbben gedeeld gingen we een kort kijkje in the world of Asia nemen (ena grootste shopping center van de wereld) en iets lekkers eten bij Burger King. Daarna een heerlijk ruime taxi naar het vliegveld (kan niet anders maar is ook niet duur) en inchecken maar! Alles mocht mee als handbagage dus mooi makkelijk en een goede vlucht gehad van 1,5 uur waarna er vervolgens een heel fanfare orkest stond als ontvandstcommitee. Na al snel een hotel te hebben gevonden hebben en te hebben onderhandeld met de verhuurder hebben we toch maar besloten rond te gaan per motor voor 5 dg! Bart motor ik scooter aangezien dat iets goedkoper was en met 2 man op scooter minstens 500 km afleggen toch niet een super idee was volgens de verhuurder haha hij heeft er maar voor de zekerheid nieuwe bandjes onder gelegd! Het eten bestond uit jaja hier hebben we lang op gewacht tonijn shasimi en gefrituurde inktvis echt super heerlijk!! Nu gaan we douchen en morgen vroeg op! Terugvlucht boeken, kaart halen en een tour door de ondergrondse rivier voor over 4 dagen reserveren aangezien die voor de komende 2 dg al vol zit qua bezoekers wat mag bezoeken! En eens kijken waar wij krokodil kunnen eten aangezien we hebben gehoord dat dat hier kan! ;) en nog iets anders maar dat bewaren we voor de volgende keer met onze vrienden hAhaha!!! De groeten van Bart , een dikke kus van Laura en natuurlijk een dikke knuffel van Silja Xx

  • 16 Januari 2013 - 14:33

    Damaris Mase:

    2 woorden... Nasty Ass!!!!! hahahahahahaha.... you know!!! hihi maar super vet good luck and have fun in Palawan... EN ik ben benieuwd naar ''nog iets anders'' hmmmmm haha xx Dammie

  • 16 Januari 2013 - 17:51

    Ingrid:

    Inktvis lekker!!!!! Krokobil, eh krokodil weet ik niet natuurlijk. Hebben ze daar iets van in de vorm van een bifiworst? Crocoworst ofzo.. Drukke busritjes!!!!!! In Nederland zou het klinken alsof er een enorme fietsband leeg loopt, zo tolerant zijn ze hier.. :p

  • 16 Januari 2013 - 22:08

    Anouk:

    Hoi vakantiegangers!

    Wat een prachtige verhalen weer! Ik moet jullie verhalen steeds voorlezen aan Peter en familie en ook zij genieten er van. Erg leuk.
    Het water loopt ons in de mond bij het zien van de foto's van het lekkere eten. Jullie zomers eten met kokosnoten, wij puur Hollandse kost: andijviestamppot! ;-)

    Veel plezier.
    Groetjes aan blonde schone en crocodile dundee.

    Liefs Anouk

  • 17 Januari 2013 - 11:04

    NathjePatatje:

    Het klinkt weer heel erg Filipino allemaal. Je zal maar claustrofobie hebben. En nu zeker heel veel witte rijst eten? Ben benieuwd of Palawan zo mooi is als ze beweren. Have fun!
    liefs,
    Nathje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 48257

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 05 Februari 2016

THE ROYL RIDE 2016

25 Februari 2015 - 20 Maart 2015

RIDE OF YOUR LIFE 2015

02 Januari 2014 - 26 Januari 2014

Back to the Philipinnes

30 November -0001 - 25 Februari 2012

Filipijnen op de motor!!

28 December 2007 - 29 Januari 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Op naar guimba

04 Maart 2011 - 30 November -0001

Op wintersport!!! Jodelahitieeee

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Op avontuur met Bart & Laura!

Landen bezocht: