Whalesharkes - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Whalesharkes - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Whalesharkes

18 Februari 2013 | Filipijnen, Dumaguete City

Na Hans nog even gedag te gezegd in Greenhills haasten wij ons naar het vliegveld aangezien wij een uur en 3 kwartier later al vliegen en het verkeer een hel kan zijn in Manila maar we halen het met gemak alleen worden we alsnog omgeroepen als de gate blijkt te zijn veranderd en ik toen net op het toilet zat haha!! Na een goede vlucht landen wij met een piepend succes op Dumaguete airport wat bekend staat om de kortste vliegbaan, nou met het hoofd tegen de stoel voor je hebben we dat geweten. Op zoek naar een hotel vinden we snel wat gelukkig en nog tv ook whoohooooo!! Lekker ergens gegeten langs de boulevard en de volgende ochtend vroeg op om de veerboot naar Cebu te nemen. Na een goed ontbijt in het kleinste restaurant ooit stappen wij op de boot en die blijkt toch aardig hard te gaan! Golven zien we erlangs op vliegen en binnen 30 min zijn we aan de overkant. Bus pakken en bij Oslob eruit. Er zijn hier veel toeristen maar op zich gaat het wel, het mag wel iets beter geregeld worden maar ja dat komt nog wel. Het weer is wisselvallig maar op zich redelijk na een mini uitleg van wat wel en niet mag brengt een klein roeibootje (grote kano met zijdpan) ons naar het snorkelgebied waar ze walvishaaien voeren en binnen no time zien we een mega grote walvishaai uit de blauwe troebele zee tevoorschijn komen we mogen hem niet aanraken maar de boot komt zo dichtbij dat dat wel aardig moeilijk word! Wat een prachtige vissen zijn dit en ook groot! Bart komt zo dichtbij dat de vis hem met zijn staart slapt!! Oepsie!!! De stippen op rug, zijn kleine ogen alles is heel dichtbij gaaf hoor! Dat we dit zo mogen meemaken heel mooi!! Laura en Bart beginnen al kieuwen te ontwikkelen dus toen we na 30 min terug moesten namen wij een ander bootje naar Sumilon Island, het erheen gaan was een beetje oplichterij maar het snorkelen fantastisch!! Alleen waren wij de enige van de boot die gingen snorkelen. Bij de walvishaaien mocht je je niet insmeren met zonnebrand dus ik begon al aardig te verknetteren. Prachtig koraal in de vorm van bloemen leken ze wel in de zee te staan met visjes in alle kleuren. We kwamen weer op tijd terug aan de kant om terug te varen naar Negros dus dat deden we omdat het begon te regenen en dan je niet heel veel doen. Na bijna alle vervoersmogelijkheden vandaag bijna gehad te hebben gaan we zoek naar een hotel maar veel was al vol! We kwamen uiteindelijk bij een mooie kamer terecht ietsje duur maar MOOI!! Toen gingen we wat eten in de stad en naar de film, ik hield het niet vol en viel in slaap. Nadat we als rode kreetjes terug in het hotel kwamen sliepen we als roosjes want alleen hier sinds we hier zijn is het helemaal stil.......heerlijk!! Wat een dag.
De volgende dag houden we een soort rustpauze. Met de benenwagen ontdekken wij de stad. We eten fruit wat op granaten lijkt en smaakt als een sport lychees.

• 19 Februari 2013 - 11:10

Klazien:

hallo allemaal dan.
    het grootste doel om met een walvishaai te zwemmen is gelukt
    dat is gewoon waanzinnig.
    om nooit meer te vergeten.
    er zullen wel mooie opnamen gemaakt zijn.
    tot gauw.