Baguio en een grote plons!! - Reisverslag uit Bantog, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu Baguio en een grote plons!! - Reisverslag uit Bantog, Filipijnen van siljabresser - WaarBenJij.nu

Baguio en een grote plons!!

08 Februari 2013 | Filipijnen, Bantog

Baguio is druk aangezien er een festival is wat zal pieken op 23+24 feb. We vinden een goedkoop bagger hotel, want we hoeven er toch alleen maar te slapen. Laura en ik sjokken mee maar zijn eigenlijk al heel moe maar liever rond lopen dan slapen in een randzig bed Haha. Er ligt een mooi park vlakbij en daar is het gezellig verlicht in de bomen, tot onze verbazing word een deel van de drukke snelweg binnen een half uur afgezet en omgetoverd in een grote soort rommel markt achtige opzet maar gewoon echt midden in de stad en die vind plaats van 22:00-3:00!! Allemaal zitten de verkopers met jassen aan mutsen op en ook wij hebben het redelijk koud hier in de bergen!! De volgende dag vinden we een mooie sightseeing plek boven in de bergen en na veeeel te lang in de souvenirs shops te hebben gehangen reden we terug naar Guimba, maar onderweg zouden we eerst een hapje eten bij "the floating restaurant" nou.....het eten was heerlijk ookal konden Laura en ik niet meer eten dan een toetje, maar toen....hadden we Laura eindelijk zo gek gekregen om over een betonnen rand te lopen over schelpen heen te stappen en een super harde water straal te doorkruisen (en die lijkt elk jaar wel harder te worden! ECHT!!) en daarmee kon je een kilo vis winnen!! De deal was dat als ze in het water zou vallen ik ook zou moeten...de spanning steeg en Laura ging vol goede moed met een emmer vol water de brug op (lees --> brug betonnen rand van ter land ter zee en in de lucht hahaha) ze overwon de eerste schelpen alleen de waterstraal niet en veranderde plots in plons!! Toen moest ik...(piep)....ik hoorde het kereltje uit hoe ik het moest doen en door zijn tips als een halve acrobaat uit voeren volbracht ik de opdracht en wonnen we een kilo tilapia! Thuis waren we bekaf dus voor 21:00 lagen we erin en pas 8:00 eruit...gna gna!! De actie was in de buurt en kwamen een verfrissend drankje doen op deze erg hete dag ook nog zonder stroom!! Een grote groep gezellige filipino's vulde het balkon en een klein filipinootje van 2 jaar vertelde mij haar hele levensverhaal....gelukkig was dat nog niet heel lang want ik verstond er geen zak van! ;)

• 08 Februari 2013 - 15:15

Klazien:

nu op die rommelmarkt zou ik ook wel willen lopen
    lijkt me enig .
    maar ja daar kun je als hollander aleen maar van dromen.
    ik hoop dat de vis lekker was
    grt klazien